اخبار بازی هاارتباط با ما

نقد و بررسی بازی Middle-earth: Shadow of War

نقد و بررسی بازی Middle-earth: Shadow of War

بازی جدید سرزمین میانه: سایه ی جنگ یکی از بازی های جدید منتشر شده برای کنسول های بازی محبوب و پرطرفدار Xbox One و PS4 می باشد که متاسفانه نسخه ای مخصوص کامپیوتر های شخصی برای آن منتشر نشده است. اولین نسخه از این بازی در تاریخ 10 اکتبر 2017 به کاربران عرضه شده است. سرزمین میانه اگرچه یک شاهکار در دنیای بازی های رایانه ای به حساب نیاید ولی یقینا طرفداران ارباب حلقه از انجام دادن آن به میزان زیادی لذت خواهند برد. مجموعه سرزمین میانه جی آر آر تالکین را می توان جزو بهترین مجموعه های فانتزی خلق شده در تاریخ دانست. از آنجایی که کتاب های این نویسنده دارای جهان غنی و کامل است و شخصیت های فوق العاده ای در آن حضور دارند. تا به امروز آثار زیادی بر اساس این مجموعه ساخته شده اند که در بهترین حالت آن ها فقط خوب بودند. اما سری اول این بازی به اندازه ای مورد توجه قرار گرفتن که پس از گذشت چند سال اپیزود دوم ان نیز به گیمر ها تقدیم شده است. با توجه به اینکه این بازی تنها از دو کنسول پرطرفدار ایکس باکس وان و پی اس 4 شرکت سونیپشتیبانی می کند. به نوعی جزو بازی های اختصاصی قرار می گیرد و طبیعتا کمی از میزان کاربران بازی های رایانه ای کاسته می شود.

داستان اصلی این بازی دقیقا پس از پایان اولی نسخه آغاز می شود. جایی که زن داستان که تالیون نام دارد به دنبال انتقام گرفتن از بلک هند است. البته کل بازی به انتقام گرفتن این شخصیت محدود نشده و شما نبرد های حماسی و گسترده ای را مشاهده خواهید کرد. دنیای تصور شده توسط تالکین اگه به میزان کافی جذاب و پربار است ولی استودیوی بازی سازی اقدام به اضافه کردن شخصیت های جدیدی نیز کرده است تا داستان رنگ های جدیدتری به خودش بگیرد. داستان سرزمین میانه دارای جنبه های مثبت و منفی است که با قرار گرفتن در کنار هم باعث شده است شاهد داستانی یک دست و معمولی باشیم. به صورت خلاصه تالیون به همراهی کلبریمبور، حلقه مخصوص خودشان را خلق کرده اند؛ حلقه ‌ای که به آن‌ ها اجازه می ‌دهد اورک ‌ها و برخی موجودات دیگر دنیای بازی را کنترل کنند و حال شما باید به لطف این قابلیت، ارتشی از اورک‌ ها جمع‌آوری کنید و در نهایت سائرون را شکست دهید. این تمامی کاری است که شما باید در این بازی جذاب انجام بدهید.

عمده جریان بازی کماکان به مبارزه با Orc ها و دیگر مخلوقات خلق شده در دنیای سیاه موردور می ‌گذرد. در طول بازی با اورک های مختلفی روبرو می شویم که کشتن هر یک از آن ها یک روش متفاوت را نیاز دارد. در دنیای سیاه موردور، موجودات مختلفی وجود دارند که شما در روند بازی با قدرت‌ هایی که به دست می ‌آورید، می ‌توانید کنترل آن‌ ها را به ‌دست گیرید. بازی را می توان به صورن کلی به 5 ناحیه متفاوت تقسیم کرد که هر کدام ازین مناطق قلعه ویژه خود را دارد. هر یک قلعه ها دارای یک اورلورد است که وظیفه اداره آن قلعه به آن واگذار شده است و توسط وارچیف‌ هایی که در بیشترین حالت تا شش عدد می ‌توانند باشند همراهی می‌ شود که هر کدام از وارچیف ‌ها می‌ تواند از بین کاپیتان‌ ها، محافظین خود را انتخاب کند و این بادیگارد ها در زمان جنگ آن‌ ها را همراهی خواهند کرد.

سیستم نمسیس به‌ عنوان یک عنصر منحصر ‌به ‌فرد در بازی جای گرفته که باعث خلق اتفاقات جالبی در Middle-earth: Shadow of War  می ‌شود. نمسیس باعث خلق تعاملات و اتفاقات جالبی هم در بازی شده و هوش مصنوعی جالبی را هم برای کاپیتان‌ های ارک‌ ها پدید آورده است و شاهد رفتاری هوشمندانه از جانب آن‌ ها، مخصوصا در درجه‌های سختی بالاتر هستیم. این سیستم همچنین حس و حالی مدیریتی و استراتژیک هم به بازی داده است و عامل دیگری برای خارج شدن بازی از یکنواحتی است. در رابطه با گیم پلی بازی بهتر است به این موضوع نیز اشاره کنیم که به مرور زمان سطح شخصیت تالیون در بازی بالا می ‌رود و با هر ارتقای سطح، می ‌توانید یک قابلیت جدید را برای وی فعال کنید. اگرچه این بازی تماما نقش آفرینی نیست، اما مهارت‌ های آن گستردگی و تنوع بالایی دارند و این یک امتیاز مثبت برای این اثر به شمار می ‌رود. به اندازه یک اشاره کوچک بد نیست بگویم که گرافیک بازی نیز کیفیت قابل قبولی دارد و با توجه به داشتن جهان بزرگ با شریط مختلف شاهد پرداخت های محیطی عالی هستیم.

 

اگر بخواهیم همه آنچه را که به صورت مفصل تر در مقاله ای طولانی به شما ارائه دادیم را خلاصه وار و به صورت چکیده بگوییم، نتیجه اش می شود اینکه Middle-earth: Shadow of War دارای سیستم مبارزات جذاب با آزادی عمل بالا در انتخاب سبک مبارزه بوده و برای آن جهانی وسیع با تنوع محیطی خوب در نظر گرفته شده است که اتفاقا طراحی مناسبی هم دارد. وجود سیستم نمسیس با گرافیک خوب از دیگر نکات مثبت قابل بیان آن است. اجرای روان بازی در تمام لحظه ‌ها حسی خوب را به شما منتقل کرده و بازی کردن را برای شما لذت بخش می کند. در گیم پلی بازی عناصر نقش آفرینی با تاثیر مثبت وجود دارد و ماموریت ‌های جذابی مثل حمله به قلعه‌ ها نیز برای کاربران در نظر گرفته شده است. در کنار این ها دفاع مکرر از قلعه ‌های خودی خسته کننده بود و بخش مارکت و استفاده از Loot Box برای به‌ دست آوردن یک آیتم خاص نیز آزار دهنده است. هوش مصنوعی ضعیف دشمنان در برخی موقعیت‌ ها هم گاهی اوقات برای ما قابل درک نبوده و جود باگ ‌های مختلف مثل گیر کردن دشمنان یا غیب شدن آن‌ ها در برخی از صحنه ها نیز حتما شما را متعجب خواهد کرد. در کل این بازی با اینکه در زمینه داستان مشکلاتی دارد و در کل اثری بی ‌نقص نیست، اما آنقدر جذابیت دارد که بتوانید از کار‌هایی مثل تصرف قلعه‌ های دشمن، سوار شدن بر یک در یک، کشتن ارک‌ ها و انجام ماموریت‌ هایش لذت ببرید.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا