نقد و بررسی بازی ها

نقد و بررسی بازی  Kingdom Come: Deliverance

نقد و بررسی بازی  Kingdom Come: Deliverance

 

بازی بازگشت پادشاه: رستاخیز ” Kingdom Come: Deliverance ” از بازی های جدید منتشر شده در سبک اکشن و نقش آفرینی برای کنسول های بازی محبوب و پرطرفدار ایکس باکس وان شرکت مایکروسافت و PS4 شرکت سونی می باشد که دارای یک نسخه مخصوص کامپیوتر های شخصی نیز می باشد. از این رو تعداد زیادی از کاربران و گیمر ها در سطح جهان می توانند این بازی را بر روی دستگاه های خودشان تجربه کنند. این بازی توسط استودیوی بازی سازی Warhorse Studios در حال توسعه بوده و به همت Deep Silver به بازار بازی های رایانه ای عرضه شده است. بنا بر آنچه که تولیدکنندگان بازی در نظرات خود به رسانه ها بیان کرده اند باید در روز 18 فوریه سال 2018 مصادف با 24 بهمن ماه 1396 شاهد انتشار این بازی باشیم. داستان این بازی در قرون وسطا اتفاق می افتد و بر اساس واقعیت پیاده سازی شده است. در این بازی با المان های معمول در بازی های نقش آفرینی مواجه نیستیم و در سال 1403 میلادی در منطقه بوهم اروپای مرکزی ماجرای اصلی در حال شکل گیری است.

در توضیحات رسمی داستان بازی توسط طراح اینگونه آمده است که پسر بزرگ پادشاه که ونسسلاس چهارم نام دارد پس از مرگ پدر پادشاه جدید بوهم شده است. به دنبال این قضیه برادر ناتنی اون که زیگیسموند نام دارد اورا زندانی کرده و با ارتشی قدرتمند به کشور حمله کرده است. ارتش تحت رهبری برادر پادشاه خانه ها را نبوده و خانواده شما را قتل رسانده است. شما تنها فردی هستید که از این مهلکه جان سالم به در برده اید. این جا درست لحظه ای است که مسیر شما برای رسیدن به رستگاری آغاز خواهد شد. بازسازی سرزمین بوهم از مهم ترین وظایف شما است. با استفاده از سلاح های شوالیه ها خودتان را تجهیز کرده و در اروپای مرکزی به نبرد های حماسی و تاریخی مشغول شوید.

 

ماجراجویی شما در این بازی به عنوان یک فرزند آهنگر شروع می شود که تنها بازمانده این شهر کوچک و خانواده خودتان هستید. تمامی افراد خانواده و ساکنین شهر محل زندگی شما توسط ارتش بی رحم برادر پادشاه کشته شده اند. زمانی که شما همه چیز را از دست رفته می بینید کمر همت به انتقام گرفتن از افراد دخیل در این ماجرا می بندید. این لحظه ای است که شما وارد داستان اصلی بازی می شوید. در ادامه راه خودتان در جنگ های حماسی حضور خواهید یافت. شما برای پیشروی در بازی و رسیدن به اهدافتان می توایند از روش های مختلف بهره بگیرید. با استفاده از جذابیت و اعتبارتان به بررسی جنایات مختلف بپردازید و به ساکنان منطقه برای رسیدن به اهدافتان نفوذ کنید. برای انجام ماموریت هایتان، شما می ‌توانید از روش‌ های سیاسی استفاده کنید و یا به روش کلاسیک جنگ تن به تن عمل کنید. بسته به تاکتیک‌ هایی که به کار ببرید و چگونه با مردم برخورد کنید، اعتبار شما دست خوش تغییر شده و همچنین تغییراتی در جهان بازی به وجود خواهد آمد.

رستاخیز، یکی از عجیب ترین بازی هایی است که من تا به امروز بازی کرده ام البته این حرف به آن معنا نیست که این بازی منفی بوده و من را زده کرده است! آنچه که بر روی کاغذ به نظر می رسد این است که این بازی یک عنوان جهان باز است که در دلش یک ماجراجویی معمول را جای داده است. اما با گذشت زمان متوجه خواهید شد که استودیوی وارهورس تصمیم گرفته است که بازی را در مسیر بسیار متفاوتی قرار دهید. در واقع هیچ چیز فوق العاده ای در اینجا وجود ندارد، این ایده واقع گرایانه ای است که به سختی خریداری و پیاده سازی شده است. اینکه دو نفر بازی را با هم انجام دهند و در انتها برداشت های متفاوتی از آن داشته باشند اصلا تعجب برانگیز نخواهد بود. زیرا نوع خلقت یا پیاده سازی بازی بسیار با دنیای واقعی نزدیکی دارد و نوع برداشت و تجربه به شخصیت افراد بستگی پیدا می کند. با کمی ریز شدن در این گیم، متوجه این خواهید شد که Kingdom Come به نوعی روایت کننده یک دوره تاریخی است و بازسازی این داستان از پایه و ارکان اصلی داستان است.

انجام مبارزه با یادگیری ساده نیست! وارهورس معتقد است که مرگ همیشه باید یک تهدید واقعی باشد و بنابراین شما در هنگام بازی همیشه باید مراقب اسن موضوع باشید. انجام یک حرکت اشتباه در رستاخیز می توانید اولین و اشتباه شما باشد. پس از انجام هرگونه حرکت اشتباه بپرهیزید. پیاده کردن چنین ویژگی در بازی خالی از اشکال نیست و به نظر من با کمی تغییرات می توانست بازی متعادل تر باشد. سیستم آموزش بازی در برخی از مواقع به اندازه ای سخت و غیر قابل تحمل می شود که شاید برخی از گیمر ها در همان لحظه بیخیال ادامه بازی شوند. ولی این آموزش ها برای ادامه دادن بسیار مهم و ضروری است. اگر با شروع بازی و در عرض چند ثانیه کشته شدید، آن موقع ارزش این آموزش های مبارزاتی را به خوبی حس خواهید کرد.

سیستم مبارزاتی بازی با الهام گرفتن از جنگ های واقعی انجام شده در قرون وسطا طراحی شده و شما می توانید روش های مختلف با تنوع بالایی را برای نبرد های خودتان انتخاب کنید. صد ها گونه سلاح شامل شمشیر، تبر، کمان و غیره وجود دارد که در موارد لزون می توان از آن ها استفاده کرد. البته داشتن زره های سنگین و اسلحه های زیاد به همراه خودتان در زمان های طولانی بیشتر از اینکه به سود شما باشد می توانید باعث ضرر شما نیز شود. زیرا حمل میزان زیادی تجهیزات می توان سرعت عمل شما را کاهش داده و نیروی جسمانی شما را نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

 

مبارزه کردن تنها آپشن شما در این بازی نیست، شما می توانید تا مدت طولانی در محیط وسیع طراحی شده در بازی گشت و گذار کرده و با حقایقی جدید آشنا شوید. هیچگونه محدودیتی در بازی وجود نداشته و شما می توانید هر آنچه را که در ذهن خود دارید را پیاده سازی کنید. با توجه به همه جوانب رستاخیز یک عنوان جذاب به نظر می آید که همه گیمر منتظر عرضه نهایی هستند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا