ارتباط با ما

شروع ناقص برای یک پتانسیل| نقدوبررسی بازی The Walking Dead:Michonne Episode 1

پس از کوه باری از تجربیات برای استودیو Telltale Games در بخش بازی های داستان محور و حتی پسابرخیزی،  هنگامی که The Walking Dead:Michonne Episode 1 منتشر شد پس از گذشت مدتی آن بازی را تهیه کردم و شروع به تجربه کردنش کردم و هنگامی که به اتمام رسید همان لحظه بود که در ذهن خودم بدون درنگ و با صدای رسا گفتم؛ شروع ناقص برای یک پتانسیل. همان طور که آگاه هستید این بازی در پی موفقیت با شکوه بازی مردگان متحرک فصل 1 و 2 منتشر شد که داستان شخصیت میشون را قبل از پیوستن به گروه Rick Grimes و آشنا شدن با شخصیت Andrea  روایت می کند که به ظاهر میتوانست جالب باشد ولی اینطور نبود، حتی این بازی به اعتبار سری The Walking Dead نیز به نوعی (فعلاً تا قسمت اول) ضربه زده است که این اتفاق به هیچ وجه جالب نیست. در ادامه همراه وبسایت تحلیلی، خبری عصربازی همراه شوید تا بازی The Walking Dead:Michonne Episode 1 را نقد کرده و ببینیم تا به چه علتی این بازی نتوانسته است انتظارات را برآورده کند.

dffdg

نام کامل بازی:The Walking Dead: Michonne Episode 1

تاریخ انتشار:2016 میلادی

ناشر:Telltale Games & Activision

سازنده:Sky Bound Entertainment

سری:(The Walking Dead (Michonne

پلتفرم ها:پلی استیشن4،ایکس باکس وان،اندروید،پلی استیشن3،ایکس باکس 360،آی او اس،ویندوز،مک

ژانر:ماجراجویی-تعاملی

The-Walking-Dead_-Michonne_20160225150511

میشون یکی از ارکان کامیک بوک و سریال این مجموعه است که با شمشیرزنی و رفتار خاصش تبدیل به یک پتانسیل برای Telltale Games شد. در قسمت اول از مجموعه سه گانه این بازی شما ابتدا در جنگلی هستید، جنگل چه عرض کنم به گمانم در توهم های شخصیت اصلی بازی یعنی میشون قرار دارید که بعد از کنار زدن بوته ها به دو بچه با چهره های سیاه رنگ روبه رو می شوید که هیچی از آن ها مشخص نیست و وارد یک در در میان جنگ میشوند. وقتی شما وارد در می شوید یک باره با لباس کار در خانه ایی را،  با شمشیر باز می کنید که همان دوبچه در حال بازی در خانه هستند. وقتی به آنها نزدیک می شوید یک باره در خانه یک زامبی از آسمان می آیید و از پشت سر به شما می خواهد حمله بکند که شما باید عکس العمل نشان دهید. بعد از آن، آن دو دختر به اتاق پناه می برد و زامبی های بیشتری به شما حمله می کنند سپس شما با هر دردسری که شده همه ی این موجودات را از بین می برید و زمانی که می خواهید وارد اتاق شوید یک مرد ظاهر می شود و او هم همانند کودکان به اتاق می رود و درست هنگامی باز کردن دستگیره، شما در میان سیل انبوهی از زامبی هستید ابتدا به آن ها می خواهید شلیک کنید ولی به یکباره میشون تصمیم به خودکشی میگیرد که ناگهان مردی جلوی شما را می گیرد که از اینجا با تم قرمز رسماً تیزر بازی اجرا می شود. در سکانس اول میان دو راهی گیر افتاده اید برای خودکشی حتی باید شما تصمیم بگیرید. 1. ماشه را بکشید 2. منصرف شوید که در هر دو حالت مردی جلوی شما را می گیرد که بعداً با او آشنا می شوید. از نقاط ضعف این بازی که بسیار هم به چشم آمد کوتاه بودن قسمت اولیه آن بود برای شروع هر بازی، سریال و.. باید یک آغاز بلند داشته باشیم که این موضوع در این قسمت وجود نداشت شاید به این علت بوده است که میدانی برای گسترش نداشته اند. با وجود سبک گرافیکی، Telltale Games با نام Cel-Shaded؛ طراحی شخصیت میشون بسیار بسیار شبیه به کمیک و سریال است که این کار از نقاط قوت این بازی می باشد در کنار این مهم صدای شخصیت میشون در این بازی و در سریال هم بسیار شبیه به هم است که این نکته حس خوبی را در بازی باز ایجا می کند، ولی این ها از عیب های اصلی این قسمت نمی کاهد.

The Walking Dead Wallpaper Michonne

شخصیت پردازی یکی از ایراد های محض این بازی است هنگامی که شما ناراحتی دوستانتان را می شنوید، حس می کنید،درک می کنید تنها بی تفاوت تر از همیشه می شود. که این اصلاً هیچ شباهتی با The Walking Dead اصلی ندارد حسی که شما هنگام نجات کلمنتاین از دست زامبی ها توسط لی دارید حس باورنکردنی عالی است. از هنگامی که کلمنتاین از خونه ی درختی خارج می شود تا هنگامی که لی آخرین نفس هایشان می کشد تا این دنیا آخر الزمانی را ترک کند. قطعاً بیشتر بازی بازان جمله ی آخر لی را یادشان هست:

من را بکش نمی خواهم یک هیولا شوم.

این سکانس کار Telltale Games است؛ نه سکانسی که شما رنج پیت و سم را به چشم می بیند ولی با این حال بی تفاوت تر می شوید. این احساس قطعاً شما را در هنگام بازی آزار خواهد داد. در این بازی هر چند نکات خوبی وجود دارد ولی در مقابله با نقاط ضعف از بین رفته اند ولی باز می توانید صحنه های اکشن بیشتری را به نسبت سری اصلی با توجه به شخصیت میشون تجربه کنید. دکمه زنی ها عالی هستند و دیالوگ ها هم بسیار دقیق هستند و مقداری از آن کمتر شده است. مشکل شخصیت پردازی این بازی بسیار در چشم است ایرادی که اگر نبود می توانست یک مردگان متحرکی برابر با فصل اول مشاهده کنیم ولی شخصیت سرد و بی روح  میشون همانند نمکی بر  زخم این عنوان است. باید مشاهده کنیم که در قسمت بعدی آیا Telltale Games چاره ایی برای این مشکل اندیشیده است یا خیر. در فلش بک ها زمانی که شما به موضوع این دو کودک میخواهید بیشتر وارد شوید و به راز آنها پی ببرید باید بلافاصله منتظر قسمت دوم شوید قسمتی که شاید مرهمی برروی این زخم باشد. با توجه به شخصیت مبارز و جنگجوی میشون هرگز شما با کندی روایت داستان مواجعه نخواهید شد این شخصیت محبوب همانند کمیک سریع و منعطف است که این اتفاق به افزودن صحنه های اکشن منجر می شود. این بازی صرفا می تواند شما را کمتر از 1 ساعت و نیم مشغول کند، انتظارات هم بیش از این هم نبود ولی این 1 ساعت و نیم از آن 1 ساعت و نیم های فصل اول که هر لحظه در آن اتفاقی می افتاد و شخصیت پردازی در آن بسیار عمیق بود نیست شما عملاً در حال تماشای یک فیلم رده متوسط در سبک بقا و پسا برخیزی هستید نه بیشتر، پس انتظار بیشتری نداشته باشید.

WDM_102_Pets_1024px

جمع بندی

در مقایسه با سری اصلی، این بازی قطعاً یک پسرفت بسیار بسیار بد برای شرکت Telltale Games است پسرفتی که اگر در قسمت های بعدی متوقف نشود می تواند به قیمت لطمعه به اعتبار مردگان متحرک منجر شود. اگر شرکت Telltale Games بتواند شخصیتی به این بازی اضافه کند و شخصیت پردازی عمیق برروی آن انجام دهد می تواند ورق را برگرداند و یا یک سوپرایز. با این وجود من شانسی برای این سه گانه متصور نیستم و این ورق هم تا عرضه The Walking Dead Season 3 شاید برنگردد. راستش را بخواهید نه اینجانب و نه تحلیل گران بازی های ویدویی امیدی به این سه گانه نداشتیم و نخواهیم داشت. شرکت Telltale Games این سه گانه را بنظر می آید برای خریدن وقت صرف کرده است که اگر این حالت باشد انتظارات ما را از دست داده است. قسمت دوم این بازی هم منتشر شده است و نقد آن نیز به زودی در سایت منتشر خواهد شد ولی باید بگوییم امید زیادی نداشته باشید و تا عرضه ی قسمت سوم بازی The Walking Dead و ملاقات دیگر با کلمنتاین دندان روی جگر بگذارید.

Untitled

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا