اخبار بازی هاارتباط با ما

بررسی لپ تاپ لنوو Legion Y520

بررسی لپ تاپ Lenovo Legion Y520

شرکت لنوو در صنعت لپتاپ یکی از برندهای بزرگی محسوب شده که توانسته عملکرد بزرگی را از خود نشان دهد و محصولاتی را عرضه دارد که شایسته مخاطب بوده و می توان انتظار بسیاری از آنها داشت. در این میان نوت بوک گیمینگ Legion Y520 یکی از پرچمداران بوده که با مشخصات بزرگ تجربه لذت بخشی را شامل حال مخاطب خود می کند. Legion Y520 را در این مطلب بررسی کردیم تا بیشتر با آن آشنا شوید:

نقاط قوت:

طراحی بسیار زیبا؛ صفحه کلید راحت؛ عملکرد بسیار قدرتمند در بازی و پردازش های سنگین؛ نرم افزارهای کاربردی

نقاط ضعف:

تیره بودن صفحه نمایش؛ تاچ پد غیر متعارف

نظر نهایی

لپ تاپ Lenovo Legion Y520 به نسبت قیمت عملکرد بسیار خوب و طراحی چشمگیری دارد. اما تیره بودن صفحه نمایش و دشواری استفاده از تاچ پد کاربر را آزار خواهد داد.

Lenovo Legion Y520 اولین لپ تاپ گیمینگ لنوو نیست اما بدون شک شروعی جدید برای این شرکت در بازار داغ این محصولات است. Y520 جدیدترین عضو سری لژیون لنوو است و در همان نگاه اول دلربایی می کند. طراحی صیقلی و براق و همچنین عملکرد فوق العاده آن که به لطف پردازنده Core i7 اینتل و کارت گرافیکی GTX 1050 Ti انویدیا امکان پذیر شده، جایی برای شک و شبهه در کیفیت این محصول باقی نگذاشته و این محصول را تبدیل به گزینه ای ایده آل برای گیمرهای با بودجه محدود کرده است.

 

طراحی

بدنه بالایی لپ تاپ از جنس پلاستیک بسیار مقاوم بوده و خطوط منظم زیبایی روی پس زمینه سیاه رنگ آن درج شده است. استفاده از بدنه پلاستیکی برای محصولی در این محدوده قیمت تعجبی ندارد اما می توانید مطمئن باشید با قرار دادن آن در کوله پشتی و تکان خوردن های زیاد و برخوردهای تصادفی، آسیبی نخواهد دید.

صفحه نمایش 15.6 اینچی این محصول دارای وضوح 1080 پیکسلی است و لبه های کناری آن پهنای زیادی دارند.

وزن 2.550 کیلوگرمی دستگاه باعث شده حمل و نقل آن چندان ساده نباشد. در سمت چپ بدنه یک شکاف قفل Kensington، ورودی شارژر، پورت شبکه، یک پورت USB 2.0 و جک هدفون تعبیه شده اند. در سمت راست هم شاهد یک پورت USB Type-C، شکاف کارت های حافظه SD، یک جفت پورت USB 3.0 و یک خروجی HDMI هستیم.

صفحه نمایش

 

به محض کم کردن نور مانیتور دستگاه (حتی به میزان بسیار کم) مشاهده محتویات صفحه نمایش تقریبا غیرممکن می شود. متاسفانه رنگ ها هم آن طور که باید و شاید زنده و اشباع شده نیستند.

صفحه نمایش Y520 تنها 68 درصد از طیف رنگ های sRGB را پوشش می دهد که این مقدار تا حدودی ناامید کننده است. این مقدار برای لپ تاپ های نیمه قدرتمند رایج در بازار 94 درصد است. میزان روشنایی صفحه هم 220 نیت است که این میزان هم از رقم متوسط یعنی 276 هم کمتر است.

صفحه کلید و تاچ پد

لنوو مهارت خاصی در طراحی صفحه کلیدهای زیبا و ارگونومیک داشته و خوشبختانه Y520 هم از این قاعده مستنثی نیست. تایپ با این صفحه کلید لذت بخش است. فضای خاصی برای استراحت مچ دست ها روی لپ تاپ در نظر گرفته شده و جالب تر از همه این که یک کلید اختصاصی روی صفحه کلید برای ضبط روند بازی ها تعبیه شده است. شاید تنها ایرادی که بتوان به صفحه کلید گرفت نور قرمز پس زمینه است.

هر قدر که صفحه کلید به نهایت ظرافت طراحی شد اما در ساخت تاچ پد بد سلیقگی شده است. یک نوار پلاستیکی قرمز رنگ دور تا دور تاچ پد را فرا گرفته که هنگام کار با آن، خواه ناخواه انگشت شما با آن برخورد و حسابی کلافه تان خواهد کرد.

توانمندی های صوتی

اسپیکرهای لپ تاپ که در کنار لولاهای بدنه نگه دارنده صفحه نمایش قرار گرفته اند صدای بلندی داشته اما قادر به پخش تمام جزئیات صداها و آهنگ ها نخواهند بود.

بازی و گرافیک

برای تازه واردان به دنیای بازی های کامپیوتری کارت گرافیکی GTX 1050 Ti با 4 گیگابایت حافظه VRAM، محصولی معمولی نیست. این کارت گرافیکی قادر به اجرای اکثر بازی های موجود در بازار با وضوح 1080p و با نرخ 60-30 فریم در ثانیه است.

عملکرد

به لطف وجود پردازنده Core i7-7700HQ اینتل، 16 گیگابایت حافظه RAM، درایو SSD با ظرفیت 256 گیگابایت و یک هاردیسک دو ترابایتی، می توان مطمئن بود که Y520 به غیر از اجرای روان بازی ها در پردازش های سنگین محاسباتی با سایر نرم افزارها هم به یاری کاربر خواهد شتافت. برای تست اقدام به باز کردن 40 برگه مرورگر در دو پنجره مجزای مرورگر کروم کردیم و در یکی از برگه ها اقدام به استریم یک برنامه تلویزیونی اچ دی با کیفیت 1080 پیکسل کردیم؛ اما حتی برای یک لحظه هم که شده شاهد بروز تاخیر در پخش ویدئو نشدیم.

Y520 در تست Geekbench 4 موفق به کسب امتیاز 13.037 شد که این رقم از متوسط عملکرد لپ تاپ های رایج بازار با امتیاز 11.445، بیشتر است. این لپ تاپ طی 14 ثانیه موفق به نقل و انتقال یک سری فایل به حجم 4.97 گیگابایت شد که این میزان برابر با سرعت 363.5 مگابایت در ثانیه است.

ماندگاری باتری

شارژ کامل لپ تاپ در تست باتری و هنگام انجام وب گردی پیوسته از طریق اتصال وای فای، 3 ساعت و 39 دقیقه دوام داشت. این میزان برای لپ تاپ های معمولی 7 ساعت و 6 دقیقه است و متاسفانه Y520 در این حوزه حرف چندانی برای گفتن ندارد.

گرما

در طول تست ها شاهد افزایش غیرمتعارف لپ تاپ نبودیم. بعد از استریم یک ویدئو از یوتیوب به مدت 15 دقیقه دما در قسمت پایین دستگاه به 28، در مرکز صفحه کلید به 26 و روی تاچ پد به 25 درجه سانتیگراد رسید.

وب کم

تصویر و ویدئوی وب کم 720 پیکسلی دستگاه کیفیت مناسبی دارند و انتظارات یک کاربر معمولی را به راحتی برآورده خواهند کرد. دوربین دستگاه قادر به نمایش جزئیات محیط اطراف به رنگ کاملا طبیعی است.

سخن پایانی

همان طور که پیش تر هم اشاره شد لنوو از نظر طراحی و سرعت عملکرد چیزی در  Y520 کم نگذاشته و اگر روشنایی صفحه نمایش بیشتر بود و تاچ پد دستگاه هم فاقد حاشیه پلاستیکی بود می توانستیم بگوییم در این محدوده قیمت با محصولی بی عیب و نقص رو به رو هستیم.

اگر به دنبال لپ تاپی با صفحه نمایش با کیفیت تر و ماندگاری باتری بیشتر هستید شاید مدل Asus ROG Strix GL753VE با قیمت 1229 دلار گزینه مناسب تری برای شما باشد. هر چند اگر بتوانید از ضعف صفحه نمایش Y520 چشم پوشی کنید، مطمئن باشید دستگاهی قدرتمند برای انجام بازی ها یا پردازش های سنگین است.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا