اخبار بازی هاارتباط با ما

بررسی ایسوس NovaGo

بررسی ایسوس NovaGo

ایسوس نواگو اولین لپتا این شرکت است که با استفاده از پردازنده قدرتمند اسنپ دراگون 835 تولید شده است. این لپتاپ چدن روز پیش در جریان رویداد Qualcomm’s Tech Summit، توسط مدیر عامل شرکت به بازدیدکنندگان و اهالی رسانه معرفی شد. نواگو که دارای یک صفحه نمایش 13.3 اینچی با کیفیت است از e-Sim و nano-Sim پشتیبانی می کند. این لپتاپ در دو نسخه با رم های 4 و 8 گیگاباتی عرضه می شود که کاربران بنابر نیاز ها و کارهایی که به صورت روزمره انجام می دهند، می توانند یکی از دو نسخه را برای خود، خریداری کنند. برای ذخیره سازی فایل ها و اجرای سیستم عامل مرکزی نیز، دو گزینه 64 و 256 گیگاباتی وجود دارد که انتخاب هر یک از آن ها به نوع استفاده شما بستگی دارد. شما با هر بار شارژ کامل این محصول می توانید تا 22 ساعت به صورت مداوم به تماشای ویدیو بنشینید. علاوه بر این این لپتاپ می تواند تا 30 روز در حالت آماده کار باشد. برای تسهیل در انجام برخی از کارها به پیش فرض دستیار های صوتی کورتانا و Hello نیز بر روی لپتاپ قرار گرفته اند که در صورت استفاده از یقینا می توان به میزان قابل توجهی در زمان صرفه جویی کرد.

با در نظر گرفتن تمامی این مشخصات سخت افزاری ایسوس نواگو، یک لپتاپ میان رده با صفحه نمایش کوجک است که برای انجام دادن کار های روزمره گزینه بسیار مناسبی شمرده می شود. البته اگر شما از نسخه ای که دارای 8 گیگابایت رم و حافظه 256 گیگاباتی استفاده کنید، حتما می توانید کار هایی فراتر از وب گردی و گوش کردن به موسیقی را به کمک آن انجام دهید. همانگونه که گفته شد بنابر اداعای مسئولین شرکت ایسوس شما با هرشارژ امکان مشاهده 22 ساعت ویدیو را خواهید داشت دلیل استفاده از پردازنده قدرتمند ولی کم مصرف اسنپ دراگون 835 با پلتفرم موبایل است که امروزه در بسیاری از گوشی های هوشمند تولید شده در سال 2017 نیز از آن استفاده می شود. با در نظر گرفتن همه جوانب این مدل از لپتاپ های ایسوس برای افرادی که نیاز به شارژدهی بالا دارند، بسیار مناسب خواهد بود.

جالب است بدانید که بالاتر بودن عمر باتری و شارژدهی تنها دلیل موجود برای ایسوس به منظور استفاده کردن از Snapdragon 835 نیست! نوواگو اولین لپ‌تاپ مجهز به مودم ال‌ تی ‌ایی گیگابیتی در جهان است؛ این قابلیت به لطف تجمیع چهار برابری حامل‌های LTE در نوواگو تعبیه شده است.

نوواگو به صورت پیش فرض با ویندوز 10 شرکت مایکروسافت عرضه شده و دارای تمامی امکانات اختصاصی است سیستم عامل است. صفحه نمایش دستگاه دارای کیفیتی قابل قبول بوده و در صورت نیاز می توان آن ها از صفحه کلید جدا کرد. در این حالت شما می توانید لپتاپ خودتان را به یک تبلت تبدیل کرده و به کمک قلم لمسی فعالیت های خودتان را پیگیری کنید. ازین رو با یک طراحی امنی روبرو هستیم که سبب می شود شما یک دستگاه دو منظوره را در اختیار داشته باشید. یک لپتاپ با قابلیت تبدیل شدن به تبلت!

نسخه پایه ای ایسوس نوواگو که داری یک رم 4 گیگابایتی و حافظه 64 گیگابایتی است، 599 دلار قیمت گذاری شده است. ولی شما می توانید با پرداخت 200 دلار بیشتر صاحب نسخه قدرتمندتر آن با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه برای ذخیره سازی فایل های مختلف شوید. در قسمت کناری ما شاهد دو پورت USB هستیم که در کنارهم دیگر نشسته اند، اما خبر بد عدم وجود پورت جدید USB-C است که در مدل های جدید شرکت های مختلف از آن استفاده می شود. کمی آن طرف تر اسلات سیمکارت با پشتیبانی از e-Sim و nano-Sim برای اتصال به اینترنت وجود دارد. همچنین یک جک هدفون و یک پورت برای شارژر کردن دستگاه نیز طراحی شده است.

ایسوس نوواگو اگر با چیپست های شرکت اینتل نیز به کاربران ارائه میشد تغییری در سیستم عامل آن ایجاد نمی شد. زیرا هم اکنون نیز شاهد یک ورژن پایه ای از ویندوز 10 بر روی آن هستیم که البته شما می توانید به صورت رایگان آن را به نسخه کامل تر ارتقا دهید. داشتن یک نسخه کامل از ویندوز 10 به این معنی است که شما می توانید از Ink  و Cortana را در کنار یک اسکنر اثرانگشت فعال با ویندوز Hello استفاده کنید.

با در نظر گرفتن تمامی سخن هایی که گفتیم با وقت بیشتری روی این لپتاپ گذاشت تا نقاط قوت و ضعف آن به خوبی نمایان شده و عملکرد آن با سایر مدل های موجود مقایسه شود. اما در همین زمان کوتاه استفاده از حس خوبی را دریافت کردم و عملکرد بسیاری سریعی در برابر دستور های ارسالی از خود به نمایش گذاشت. وجود اسنپ دراگون 835 در نواوگو را می توان یک عصر جدید در تولید لپتاپ های کم مصرف دانست که با پشتیبانی از مودم های نسل چهارم اینترنت همراه و مصرف کم باتری، در زمان طولانی تری در کنار شما آماده به کار است.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا