اخبار بازی ها

بررسی اولیه بازی Far Cry 5

بررسی اولیه بازی Far Cry 5

بازی فار کرای 5 ” Far Cry 5 ” یکی از بازی های جدید منتشر شده در سبک آزاد برای کنسول های بازی محبوب و پرطرفدار PS4 و ایکس باکس وان می باشد که دارای نسخه ای مخصوص برای کامپیوتر های شخصی نیز است. از این رو تعداد زیادی از کاربران می توانند امکان بازی کردن آن را تجربه کنند. اولین نسخه از این بازی در تاریخ مارس 2018 توسط استودیوی بازی سازی یوبی سافت به کاربران عرضه خواهد شد. در نسخه پنجم از بازی فارکرای شاهد تغییراتی هستیم که باعث افزایش جذابیت خواهد شد اما این تغییرات به میزانی نیست که از دنیای همیشگی و فضای آشنای بازی دور شویم. فارکرای 5 در جهان نامحدود را به شما ارائه می دهد که با شخصیت ها، ماموریت ها و داستان های مختلف درگیر شده است.

رهبر گروه  Eden’s Gate ، شخصی تنها نیست که در خیابان‌ ها راه بیوفتد و پیامی را که شنیده به شکلی ناگوار روی مردم اعمال کند. همیشه چنین افرادی همراهانی با خود دارند و اعضای خانواده جوزف نیز در دسته گردن کلفت ‌ترین ساکنین این منطقه به شمار می ‌روند. جیکوب، برادر بزرگ‌ تر جوزف است. او عضو سابق ارتش ایالات متحده آمریکا بوده و در زمینه ‌های ویژه‌ ای تخصص دارد. تنها دختری که در پوستر بازی مشاهده می‌کنید فیث نام دارد و به نوعی حافظ صلح خانواده است. او همیشه روی موهایش را با گل می ‌پوشاند و سکوت و آرامش را در تک تک اعضای خانواده برقرار می‌کند. در نهایت، کوچک‌ترین برادر جوزف، جان نام دارد که سر و کارش با پول و سرمایه ‌های خانواده است و به نوعی حساب‌دار خانواده سید محسوب می ‌شود.

اولین نکته ای که دوست دارم به شما بگویم این است که یوبی سافت در این بازی تصمیم به استفاده کردن از فرقه های مذهبی کرده است.  نخستین ویژگی این نوع فرقه‌ ها، رهبری تمامیت‌خواه است که از قدرت سخنوری بی ‌نظیری بهره‌مند است و توسط مریدان پرستش می‌ شود. ویژگی دوم عقاید اجباری مخصوص فرقه است تا برای مردم وابستگی و محدودیت ایجاد کند و نفوذ سران فرقه را افزایش دهد. ویژگی سوم اما کمی متفاوت است. این فرقه باید صدمه بزند! اینجا است که پای جسدهای روی هم انباشته ‌شده به داستان باز می ‌شود. فرقه‌ها معمولا به‌ عنوان گروه‌ هایی بسیار پیچیده و غیر قابل فهم در رسانه ‌ها معرفی می ‌شوند. اما یوبی سافت برای طراحی ویژگی‌ های فرقه‌ مورد نظر خود، به سراغ یک متخصص فرقه ‌شناسی رفته است.

یوبی سافت سعی کرده تا ظاهر و رفتار دشمنان بازی را بسیار شبیه به آدم‌ های روستایی عادی آمریکایی طراحی کند. کسانی که به جوزف ایمان آورده ‌اند، افرادی عادی هستند که اگر ببینند به دین و مذهب اعتقاد ندارید، شما را به کشتن خواهند داد. با توجه به داستان بازی، به همین دلیل است که یوبی سافت این منطقه را برای بازی جدید خود در نظر گرفته است. مردم این ایالت همیشه به دنبال آزادی هستند و دوست ندارند کسی سر به سرشان بگذارد. آن ‌ها حتی به دولت هم اعتماد ندارد و تنها چیزی که می‌ شناسند، اعتقادات خودشان است. با این تفاسیر یوبی ‌سافت این منطقه را بهترین مکان برای ایجاد یک مشت افرادی دید که سعی دارند با آزادی مردم بازی کنند و آن ‌ها را به بدترین شکل ممکن به مذهب خود هدایت کنند.

وظیفه شما در این بازی این است که با همراهی گروهی از مردم هوپ کانتی، یک گروه مقاومت تشکیل دهید و در برابر رفتار‌های جوزف ایستادگی کنید. آن طور که از داستان بازی هم می ‌شود حدس زد، فارکرای 5 اتمسفر و محیطی بی ‌رحمی دارد و شخصیت‌ های بازی در آن باید با انواع و اقسام مشکلات مختلف دست و پنجه نرم کنند. در نگاه اول شاید به نظر آید که توانایی های موجود در این بازی کمی تعجب برانگیز است، اما اگر کمی مشغود بازی کردن شوید، بدون اتمام کردن آن متوجه خواهید شد که هیچ چیز غیر عادی در بازی قرار داده نشده و شما می توانید هر آنچه را که در ذهن خودتان دارید را در فارکرای 5 پیاده سازی کنید. سرقت کردن از کامیون های بزرگ، آزاد سازی شهرک ها، تلاش به منفجر کردن ماشین های حمل اسلحه و غیره گوشه ای از کار هایی است که گیمر توانایی انجام دادن آن ها را خواهد داشت.

شما در راه رسیدن به اهداف تان می توانید آرام باشید و شمرده شمرده قدم های خودتان را به سوی موفقیت بردارید و یا این نارنجک هایی را تهیه کرده و با پرتاب کردن به سمت مردم سر و صدا بلند کرده و توجه ها را به خودتان جلب کنید. این همان اختیار در تصمیم گیری است که توسعه دهنده بازی به خوبی موفق پیاده سازی آن شده است. این امکان در فارکرای 4 و دیگر نسخه ها نیز قابل مشاهده بود ولی در این ورژن از سری بازی های فارکرای به اوج و پختگی خوبی رسیده است. در ادامه مسیر بدون محدودیت در داخل بازی بهتر به این ویژگی خوب از بازی هم اشاره کنیم. شما می توانید مردم های عادی را به استخدام خودتان را درآورید و در انجام دادن کار ها به شما کنند. شما در کسب و کار های آنان شریک شده و از درآمد های حاصله از کسب و کارها نیز منتفع شوید. یا اینکه یک سگ برای خودتان بخرید و همیشه همراه خودتان داشته باشید و از آن برای کشتن افرادی که در سر راه شما قرار می گیرند استفاده کنید.

ابزار مختلفی برای نبرد های تن به تن در نظر گرفته شده است که از جمله آن‌ ها می‌توان به چنگال ‌های کشاورزی اشاره کرد که خیلی شیک می‌ توان آن‌ ها را به سمت دشمن پرتاب کرد و شاهد مرگ دشمن بود یا همچنین از چکش برای خرد کردن استخوان دشمن استفاده کرد. از طرفی دیگر بخش مهمی از بازی را سلاح‌ گرم تشکیل می ‌دهند. بازی دارای بزرگ ‌ترین مجموعه اسلحه ‌های تاریخ سری Far Cry است. در نهایت بازی Far Cry 5  همانند نسخه ‌های قبل، دارای فعالیت ‌هایی چون ماهی‌گیری و شکار خواهد بود و ابزار شما قابل ارتقا هستند. آخرین نکته ای که اشاره می کنیم این است که شما در این سری از بازی نیز برای اولین بار می توانید پرواز کردن را  انجام دهید.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا