اخبار بازی هاارتباط با ما

نقد و بررسی Steep: Road To The Olympics

نقد و بررسی Steep: Road To The Olympics

زمانی در سال گذشته بازی استیپ “Steep” توسط کمپانی بازی سازی Ubisoft Annecy برای کنسول های مختلف عرضه شد، شما در آن خودتان را در نقش یک ورزشکار ورزش های برفی می دیدید که در میان کوه های عظیم قرار گرفته و باید اقدام کشف اتفاقات موجود در آن کند. جدیدترین نسخه گسترش یافته از بازی به صورت استیپ: راهی به المپیک نام گذاری شده است که با سایر بازی ها تا حدودی ناسازگار است. در این نسخه چیزی بنام الگوریتم ریاضت و محدودیت که قبلا با آن روبرو بودیم را دیگر نمی بینیم و همه اجزا و حوادث به خوبی تعریف شده اند. با همه این ها راهی به المپیک چیزی فراتر از بازی های معمول المپیک است. دنیای بزرک و کوهستان های عظیم در کنار چشم انداز های خارق العاده و همچنین رویداد های جدید همگی خبر از اتفاقی شگفت انگیز و سرگرم کننده را می کنند.

در این اپیزود از بازی بخش هایی از دی ال سی ها در پشت داستان پنهان هستند که سبب می شود با جیزی بیشتر از یک داستان کلاسیک متداول روبرو باشیم. شما در این بازی آزاد هستید تا هر کاری را انجام دهید تا در انتها بتوانید مدال طلا را در هر سه رشته: Big Air، Slopestyle  و  Halfpipe بخش آزاد مسابقات کسب کنید. همچون روال قبل شما از طریق آموزش و پیشروی در بازی می توانید تا قبل از المپیک پیشرفت های جالب توجهی را تجربه کنید. داستان اصلی بازی با مصاحبه های ویدیویی واقعی با ورزشکاران مشهور زمستانی درهم آمیخته است که احتمالا این قسمت یکی از بهترین لحظه های جاری در بازی است. زیرا اینکه افرادی مثل Lindsey Vonn  یا  Gus Kenworthyاز رژیم غذایی و تمرینی خود بگویند برای خیلی ها جذاب است. زیرا تنها ورزشکارانی می توانند در المپیک موفق شوند که به اندازه کافی از تجربیات دیگران بهره مند شوند.

اما متاسفانه بقیه داستان با کیفیت مطلوب مصاحبه ها اصلا مطابقت ندارد و پس از هر رویداد مصاحبه ها به صورت ناخوشایندی قطع می شود و شخصیت بازی به صورت یک رقیب بی نام و نشان سوار بر اسنوبورد باید با طوفان ها به رقابت بپردازد. اگر شما نسخه پایه ای این بازی را تجربه کرده باشید فضای آن ها و قوانین جاری در آن برایتان غریبه نخواهد بود و می توانید بسیار سریع به اکتشاف در بازی بپردازید. ولی اگر جزو گیمر هایی هستید که به تازگی علاقه مند به تجربه کردن این بازی شده اید باید به شما بگویم که مدت زمان زیادی برای آشنایی با کنترل کننده ها و غیره لازم ندارید.

طراحی میدانی و گرافیک اجزا موجود در بازی به صورت بسیار واقع گرایانه پیاده سازی شده اند و شما در اولین مواجه با بازی یک چشم انداز بی بدیل از کوه ها عظیم را مشاهده خواهید کرد که شما را برای دقایقی مجذوب خویش خواهند کرد. دنیای بازی به میزانی بزرگ طراحی شده است که شما برای کشف تمامی نقاط آن به روز ها و شب های زیادی نیاز دارید. صخره های عظیم در کنار دریاچه های کوچک با درختان، گل و گیاه های فراوان احساس شگفت انگیزی را در شما بیدار می کنند. لوکیشن های در نظر گرفته شده برای استیپ: راهی به المپیک به اندازه ای متنوع هستند که شما در طول بازی احساس یکنواختی را در خودتان پیدا نکنید. از کوه های آلپ، آلاسکا و قسمت هایی از کره جنوبی تا کوهستان های استثنایی ژاپن را یوبی سافت در این بازی پیاده سازی کرده است.

کنترل کردن اسکیت ها و اسنوبرد باید با توجه قوانین مکانیکی و فیزیکی رایج در دنیای واقعی انجام شود تا بتوانید به نتیجه مطلوبی برسید. پس همیشه سعی کنید که در طول مسیر حواستان از موانع قرار گرفته در راه پرت نشود که با برخورد به آن ها سرنگون می شوید. اگر کمی توانایی های خودتان را با انجام دادن تمرین های کاربردی بهبود بخشید می توانید این تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده و حرکات نمایشی زیبایی را اجرا کنید تا در نهایت بتوانید امتیاز بالاتری را کسب کنید. در واقع این همان لحظه ایجاد کننده تمایز در میان شرکت کننده ها است که سبب گرفتن امتیاز های زیادی می شود. اما همچون قبل  12 مرحله چالشی تعبیه شده است که در برخی از قسمت ها این چالش ها زیاد به مذاق گیمر ها خوش نخواهد آمد. به احتمال زیاد رویداد های آزاد طراحی شده در استیپ از بهترین چالش های آن بوده و می تواند نیز هر گیمری را به خودش جلب نماید.

تلاش برای کنترل کردن شخصیت زمانی که شما در شیب های تندی قرار می گیرد و سرعت خودتان نسبت به قبل افزایش می یابد بسیار رضایت بخش و سرگرم کننده است. بویژه در زمانی که شما در سرعت های بالا با موانعی نیز روبرو شوید. استفاده کردن از موزیک های بسیار هماهنگ و جذاب در کنار صداگذاری با کیفیت بالا به هیجان بازی اضافه کرده است. دوربین های تعبیه شده در میدان و نوع فیلمبرداری از شخصیت ها و پیست مسابقات رضایت بخش بوده و کمتر جای ابهامی را برای گیمر می گذارد.

جالب است بدانید که همچنین سازندگان بازی اعلام کرده ‌اند که بازیکنانی که بتا عمومی را تجربه کنند و در مسابقات Downhill در جایگاه اول جدول رده بندی قرار بگیرند در قرعه کشی یک بلیط برای سفر به المپیک زمستانی سال ۲۰۱۸ در شهر پیونگ‌ چانگ کشور کره جنوبی شرکت داده می‌شوند. همچنین آنها اعلام کرده‌اند که اطلاعات بیشتری را در مورد این قرعه کشی در اختیار کاربران قرار خواهند داد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا