اخبار بازی هاارتباط با ما

بررسی XBOX ONE X

بررسی XBOX ONE X

شاید در ابتدا بهتر باشد به سوالی که در ذهن برخی از افراد شکل گرفته است، پاسخی مناسب را ارائه دهیم. ایکس باکس وان ایکس چیست؟ Xbox One X در حال حاظر قدرتمند ترین کنسول بازی موجود در بازار است که نسبت به مدل پیشین کنسول های بازی مایکروسافت که Xbox One S نام داشت به میزان قابل توجهی افزایش عملکرد را به خود دیده است. به نوعی این کنسول برای افرادی طراحی شده است که می خواهند بازی های طراحی شده توسط کمپانی های بزرگ بازی را با بهترین کیفیت ممکن در کنسول خود اجرا کنند. اولین ویژگی که در مورد این کنسول شگفت انگیز می خواهیم معرفی کنیم، پشتیبانی کردن از رزولوشون 4K است که تراکم پیکسلی 2160 x 3840 را به شما ارائه می کند. البته باید به این نکته ریز هم توجه داشته باشید که برای مشاهده این کیفیت از تصویر نمایشگر استفاده شده توسط شما نیز باید آن را پشتیبانی کند.

تعداد بازی های که برای Xbox One X در حال عرضه است، روز به روز در حال افزایش می باشد ولی هنوز تعداد زیادی از بازی ها نیز وجود دارد که از سخت افزار های جدیدتر پشتیبانی نمی کنند. با این حال شما با خرید این کنسول بازی امکان اجرا کردن بازی های Xbox One S و Xbox One را بسیار بهتر از قبل خواهید داشت. گذشته از همه این ها این کنسلو یک قطعه سخت افزاری است که به طور قابل ملاحظه ای بهبود عملکرد را نسبت به مدل های پیشین خود تجربه کرده است که امکان اجرای بازی، با بهترین کیفیت ممکن را به شما می دهد و هیچگونه تغییری بنیادی در آن صورت نگرفته است.

طراحی و اتصال Xbox One X

One X یک خوب به شمار می رود ولی از دید برخی از افراد شاید زیاد هم دوست داشتنی نباشد. در رابطه با اندازه های فیزیکی دستگاه باید بگوییم که نسبت به Xbox One S تقریبا کوچکتر شده است. هم اکنون شما می توانید آن را به صورت افقی در جای مخصوص پخش کننده های خانگی نیز قرار دهید. از آنجایی که در قسمت پشتی دستگاه یک فن اگزوز گسترده تعبیه شده است دیگر نیازی به نگرانی در رابطه با داغ شدن و تنفس قطعات داخلی داشته باشید. این طراحی می تواند برای کسانی که می خواهند کیت AV را بر روی کنسول قرار دهند فوق العاده خواهد. البته در همه حالت ها حتما باید محیطی که دستگاه در آن حضور دارد و یا حداقل اطراف آن دارای تهویه مطبوعی باشد که به خوبی عمل هواکشی در آن انجام بپزید.

خب، در مرحله بعدی که به پورت های موجود در دستگاه نگاهی می اندازیم، متوجه این موضوع شدیم که این قسمت دقیقا همان چیزی است که بر روی Xbox One S شاهد آن بودیم. اتها چیزی که در آن تغییر کرده است گیرنده مادون قرمز و پورت USB جلویی می باشد که به سمت کناری تغییر موقعیت پیدا کرده اند. فناوری WiFi مثل همیشه و قدرتمندتر از قبل به همراه یک گیرنده بی سیم برای کنترل کننده ها وجود دارد و در کنار آن نیز شاهد پخش کننده 4K Blu-ray هستیم که به طور مشابه با آنچه در وان اس وجود دارد عمل می کند.

برای بدنه دستگاه همچون قبل پلاستیک مات به رنگ مشکی در نظر گرفته شده است. در صورتی که به صورت یک هفته ولی مداوم اقدام به استفاده غلط آن برای استفاده از اتصالات بکنید شاهد از بین رفتن آن خواهید بود. ولی با همه این تفاسیر من به شخصه One S سفید را به One X مشکی ترجیح می دهم. البته که هر کسی برای خود ملاک هایی را دارد و سلایق همه از همدیگر متفاوت است. مایکروسافت در داخل جعبه های کنسول بازی یک آداپتور، یک کابل HDMI 2.0 و کنترلر استاندارد ایکس باکس وان به همراه باتری های AAA قابل شارژ را قرار داده است که هنگام خرید آن ها را دریافت خواهید کرد.

برای این مرحله از نقد و بررسی بهتر است به سراغ مشخصات و تکنولوژی بریم. در این کنسلو بازی قدرتمند چندین فاکتور مهم وجود دارد که به بهبود عملکرد و توانایی گرافیکی  One X کمک می کند. اولین مورد بسیار بوده و آن وفاداری به کنسول های قبلی ایکس باکس است که کیفیت تصویر Full HD با رزولوشن (1920×1080  پیکسل) را تولید می کنند. البته این ویژگی در وان اس با استفاده از تکنیک  “upscaling” منجر به ارائه کیفیت تصویر 4K Ultra HD شده است. البته همه این ها در کنسول One X کمی متفاوت است. به این شکل در آن تصاویر Ultra HD از بیرون تولید می شوند. این موضوع به این معنی است که سخت افزار گرافیکی (GPU) باید چار برابر کار کند تا هر فریم تولید شود. چیزی که باید آن را 60 بار در ثانیه انجام دهد تا در تلویزیون باقی بماند. اما نتیجه دریافت شده در این شکل از فرایند تصویر چیست؟ تصویر ارائه شده بسیار واضح تر است که باعث می شود از تمامی پیکسل های تلویزیون استفاده شود.

تا اینجایی کار تصویری که دستگاه ارائه می دهد به اندازه کافی چشمگیر است ولی مایکروسافت به این میزان بسنده نکرده است و تصاویر را به صورت سوپر شارپ نیز ارائه می کند که نتیجه آن کمی تیز شدن اجسام موجود در بازی است. برای اینکه بتوانید تاثیر این سیستم پردازش شده را به خوبی متوجه شوید می توانید بازی های Gears of War 4  یا  Rise of the Tomb Raider را بر روی این کنسول امتحان کنید. در این صورت به خوبی فیلتر شدن اشعه نور توسط درختان و نمایش دقیق تر سایه ها را را مشاهده خواهید کرد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا