اخبار بازی هاارتباط با ما

بررسی IPhone X

فیس آی دی: سیستم تشخیص چهره جدیدترین فناوری است که اپل برای احراز هویت افراد طراحی و توسعه داده است. این ویژگی جایگزین اسکنر اثراگشت یا Touch ID شده است که اخیرا جای را خود را در میان گوشی های میان رده و بالا رده پیدا کرده است. درست در زمانی که شرکت های مختلف در حال بهینه سازی سیستم فینگرپرینت خود بودند تا عملکرد بهتری نسبت به قبل را ارائه بدهند. اپل در گوشی جدید خودش که IPhone X نام گذاری کرده است همه معادلات را بر هم ریخته و اقدام به حذف و جایگزینی آن با فیس آی دی کرد. برای استفاده از این سیستم تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که دوربین گوشی را فعال کرده و صورت خودتان را در مقابل آن بگیرید تا تمامی قسمت های چهره شما توسط هوش مصنوعی موجود اسکن و ثبت شود.

این تمام چیزی است که شما باید انجام دهید تا بتوانید قفل آیفون 10 خودتان را باز کرده و از آن استفاده کنید. تا زمانی که نور محیط اجازه مشخص شدن چشم ها، بینی و دهان را می دهد شما به راحی می توانید به گوشی خودتان دسترسی پیدا کنید. فناوری تشخیص چهره اپل در حال حاضر پیش از هر چیز دیگری در بازار تکنولوژی در حال گذراندن دوره تست و بررسی است تا ایرادات آن شناسایی شود. پس از گذر از این دوره زمانی صد در صد شاهد استفاده از این فناوری در دیگر گوشی های هوشمند نیز خواهیم بود.

اینکه شما در یک اتاق سیاه و تاریک هستید و یا محیطی که در آن حضور دارید دارای نور کمی است و یا اینکه در حال حرکت بوده و دست شما دارای حالت استیبل نیست، هیچ تاثیری در ماجرا نداشته و به راحتی می توانید آیفون ایکس خودتان روبروی صورت خود گرفته و با نگاه کردن به دوربین قفل آن را باز کنید. البته شما از این سیستم برای احراز هویت به منظور اجرای برنامه ها و بازی های خودتان نیز استفاده کنید. ما در ابتدا نگران بودیم که فیس آی دی یک وصله نچسب به پیکره آیفون باشد، اما با کمی کار کردن با آن به خوبی به عملکرد بسیار آن پی بردیم. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این همه این ها به این معنا نیست که این سیستم کاملا بی نقص بوده و در همه شرایط یک عملکرد ثابت را از خود به نمایش می گذارد. یقینا زمانی که همه پارامتر های مورد بررسی در حالت ایده آل خود نباشند Face ID شما نیز در هنگام کار کردن از خود تاخیر نشان داده و در برخی از حالت ها نیز اصلا کار نمی کند که با گذشت زمان این نواقص نیز برطرف خواهند شد.

این سیستم حتی در روز های آفتابی که شما بر روی صورت خودتان عینک دارید نیز به خوبی کار می کند زیرا تا زمانی که پرتو های مادون قرمز بتوانند از شیشه های عینک شما عبور کنند هیچ مشکلی وجود ندارد. بنا بر برخی از گزارش ها که نشان از عدم توانایی تشخیص چهره در هنگام مواجه مستقیم با نور را می دهند، ما در این شرایط نیز توانستیم نتیجه مطلوبی را بدست آوریم. البته به طبع در شرایط مشابه اگر گوشی را کمی نزدیک تر به چهره خودتان بگیرید نتیجه مطلوبی را دریافت خواهید کرد.

اگر چه در حال حاظر این فناوری امنیت بیشتری نسبت به دیگر روش های قفل گذاری همچون فینگرپرینت و پترن را دارد، اما هنوز از لحاظ زمان چند قدم عقب تر است. برای مثال هنگام که گوشی شما بر روی میز قرار دارد و شما یک نوتیفیکیشن دریافت کنید، برای مشاهده کردن آن در گذشته به راحتی می توانستید انشگت خودتان را روی حسگر گرفته و قفل آن را باز کنید. تمامی فرایند تشخیص اثرانشگت و باز کردن قفل در کسری از ثانیه انجام می شود. اما با وجود فیس آی دی نیاز به این است که شما گوشی را از روی میز برداشته و در مقابل خودتان بگیرید که زحمت بیشتری را باید تحمل کنید.

اگر شما تا به حال از سیستم پرداخت اپل استفاده کرده باشید حتما به این موضوع توجه کرده اید که کل عملیات پرداخت شما با گرفتن اثرانگشت روی حسگر قابل انجام است ولی با حذف سیستم تاچ آی دی این موضوع نیز کمی نسبت به دستخوش تغییرات گشته است. هم اکنون شما برای تایید پرداخت های خودتان ابتدا باید دو بار روی صفحه اصلی یا دکمه هوم ضربه بزنید تا وارد سیستم تشخصی چهره شوید. پس از باید گوشی را مقابل صورت خودتان بگیرید تا عملیات اسکن و تشخصی چهره تکمیل شود. پس از شناسایی شما به عنوان صاحب حساب می توانید که عملیات پرداخت خودتان را پیگیری کنید.

Animoji

به احتمال زیاد تا به امروز شما کمی درباره این ویژگی شنیده اید. شما با استفاده از آن این امکان را خواهید داشت که خودتان را در غالب ایموجی ها قرار داده و با استفاده از آن به گفتگو با دیگران بپردازید. این امکان با استفاده از قابلیت TrueDepth دوربین آیفون انجام می شود.

این ویژگی واقعا سرگرم کننده بوده و می توانید گزینه مناسب برای گذران وقت در هنکام بیکاری باشد. در این سیستم شما می توانید هر یک از ایموجی های موجود در آیفون را انتخاب کرده و با فعال کردن دوربین گوشی، حالت ها و میمیک های صورت خودتان را بر روی آن پیاده کنید. به این ترتیب که با حرکت کردن چشم و دهان شما به صورت کاملا هماهنگ چشم و دهان ایموجی انتخابی نیز حرکت می کند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا