اخبار بازی هاارتباط با ما

هر آنچه که درباره هدست Vive Focus اچ تی سی می دانیم

هر آنچه که درباره هدست Vive Focus اچ تی سی می دانیم

شرکت اچ تی سی پیشتر هدست مستقل جدید خود Vive Focus را معرفی کرد. هدستی که در مقایسه با Vive طراحی بهبودیافته ای داشته و قادر است به شکل مستقل و بدون نیاز به کامپیوتری اجرا محتوایی داشته باشد. Vive Focus اولین هدست HTC بوده که به شکل مستقل طراحی شده و معرفی گشته است. پیشتر شایعاتی منتشر شد که نشان می داد HTC می خواهد با پلتفرم Daydream VR گوگل هدستی مستقل توسعه دهد و معرفی نماید.

اما در حقیقت Vive Focus از پلتفرم Viveport اچ تی سی برخوردار است. اچ تی سی ترجیح داد پلتفرم واقعیت مجازی Daydream گوگل را رد کرده و از پلتفرم واقعیت مجازی خود بهره گیرد تا هزینه اضافی را برای توسعه این هدست جدید به هدر نداده باشد.

البته مشخصات و قیمت این هدست در هنگام معرفی اعلام نشده بود اما اچ تی سی تصمیم گرفت به تازگی اطلاعات تکمیلی را اعلام کند.  Vive Focus به مشخصات سخت افزاری قدرتمندی مجهز بوده تا به عنوان هدستی مستقل تجربه کاربری بزرگی را به مخاطب خود ارائه دهد.

پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون 835 با تراشه گرافیکی آدرنو 530 کیفیت تصویر بالایی را می توان در این هدست به ارمغان آورد. البته HTC پیشتر Vive را معرفی کرد که به کامپیوترهایی اتکا داشت و به تنهایی نمی توانست محتوا VR پخش کند. اما حال تصمیم گرفت با  Vive Focus یک هدستی را رونمایی نماید که در کنار طراحی جذاب و زیبا خود، به مشخصات چشمگیری مجهز بوده و تجربه کاربری لذت بخشی را برای همگان رقم می زند. تجربه کاربری که باید آن را قابل توجه دانست.

هر سال شرکت های مختلفی دست به کار می شوند و از هدست واقعیت مجازی خود رونمایی می کنند، در این میان HTC پیشتر تصمیم گرفت به معرفی  Vive Focus بپردازد تا خلا عدم وجود هدست VR را احساس نکند.

پیش از آن که HTC این هدست خود را رونمایی کند شایعاتی پیرامون آن منتشر شد اما در نهایت شرکت تایوانی تصمیم گرفت با معرفی Vive Focus به شایعات معنای حقیقت ببخشد. از این رو باید هدست واقعیت مجازی جدید مستقل کمپانی تایوانی را بسیار کارآمد و قابل توجه دانست. طراحی بهینه شده در مقابل Vive پیشین آن را برای کاربری آزادانه و راحت آماده می‌سازد. بسیاری از شرکت ها تمایل پیدا کردند به جای هدست های غیرمستقل به سمت هدست های مستقلی روند که نیاز به کامپیوتری گران قیمت را برطرف می سازد و برای تجربه کار با این نوع هدست ساده بوده و نیازی نیست آموزش های خاصی داشته باشید.

البته با راهنمایی که در باکس دستگاه قرار داشته به سادگی می توان کار با Vive Focus را آموزش دید. این نخستین باری بوده که شرکت HTC هدست مستقلی معرفی کرده و قصد داشته آن را عرضه دارد. از این رو باید انتظارات بسیاری داشت و تجرجه قابل توجهی را کسب کرد. از آنجایی که نخستین بار باید کمی آموزشی داشت تا به استفاده از دستگاه پرداخت ممکن است کمی پیچیدگی را شاهد باشید که با گذشت مدت زمانی آسان خواهد شد و دشواری قطعا برای کاربران به دنبال نخواهد داشت.

هدست Vive Focus اچ تی سی محصولی کاملا رقابتی بوده که به لطف شرکت اچ تی سی توانسته ویژگی های لازم را برای تبدیل شدن به هدستی کامل دریافت کند. طراحی بهینه شده، عملکردی بهبودیافته، عدم نیاز به کامپیوتر و حرکتی آزادانه، سخت افزاری قدرتمند و برخی دیگر همگی در قابل توجه قرار گرفتن  Vive Focus نقش موثری داشتند. به نظر می رسد اچ تی سی بتواند فروش موفقیت آمیزی با  Vive Focus داشته باشد، هرچندکه مشخص نیست این کمپانی چه برنامه ای برای هدست های آینده خود داشته و در آینده چه مدل هدستی را مشاهده می کنیم.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا