اخبار بازی هاارتباط با ما

نگاهی به بازی Gran Turismo Sport

شاید حال و هوای Gran Turismo Sport شبیه به نگارش های قبلی بازی سری Gran Turismo باشد اما شک نکنید بعد از نصب و اجرا شاهد تجربه ای کاملا متفاوت خواهید بود. شرکت سازنده بازی یعنی پولیفونی دیجیتال به خاطر محدودیت‌های اعمال شده از سوی فدراسیون بین ‌المللی اتومبیلرانی مجبور به رعایت خط قرمزهای بسیار زیادی شده و از این پس گیمرها شاهد رقابت های گسترده تک نفره و لیست بلند بالایی از انواع خودروها در این بازی نخواهند بود. اگر چه سایه Gran Turismo قدیمی بر نسخه جدید بازی سنگینی می کند اما در صورتی که به چشم یک تجربه کاملا جدید به GT Sport نگاه کنید، بدون شک از تجربه آن لذت خواهید برد.

در GT Sport خودروی دلخواه را باید صرفا از میان 160 مدل انتخاب کرد (طبیعتا در صورت احتساب مدل‌ های مختلف یک خودرو این عدد کمتر خواهد شد)؛ شما با 17 پیست اتومبیلرنی و 40 مسیر مختلف مواجه اید که این مقدار قطعا چنگی به دل طرفداران قدیمی بازی نخواهد زد. از آن جایی که پیشرفت گیمر در بازی، امتیازات کسب شده و همچنین شهرت وی با پروفایل رقابتی‌ اش مرتبط هستند، GT Sport برای نمایش بخش قابل توجهی از محتوای خود نیازمند اتصال اینترنتی است، حتی در حالت تک نفره. تنها استثنا مسابقات یک نفره در حالت Arcade هستند که البته اینجا هم امتیازات شما ذخیره نخواهند شد مگر تا زمانی که شما بازی را تا آنلاین شدن سرورها ادامه دهید. این مساله یکی از بزرگ ترین ضعف‌ های GT Sport است و اگر چه نگهداری و قطعی‌ های بازی بعد از انتشار زیاد نبوده اما برخی از کاربران مشکل از دست دادن تمام یا بخشی از اطلاعات بازی را تجربه کرده اند.

اگر چه تعداد خودروها چشمگیر نیست اما در عوض تک تک آنها به زیباترین نحو ممکن طراحی شده و به تمام جزئیات آنها دقت شده است. با وجودی که مسیرهای مسابقه فاقد نور و افکت های آب و هوایی پویا هستند اما سازندگان دقت بسیار بالایی در طراحی آنها داشته و نمی توان از کنار زیبایی فوق العاده آنها به سادگی گذشت. کیفیت مسیرها را که با انواع قطعات زیبای خودروها، صدای بی نظیر موتورها و صدای لذت بخش تایرها ترکیب کنید، احساس خواهید کرد که در یک پیست واقعی در حال رانندگی هستید.

مسابقات آنلاین هدف نهایی شما بوده و به اشکال مختلفی عرضه شده اند. خوشبختانه امکان ایجاد یک لابی خصوصی برای رقابت با دوستان وجود دارد اما خبر بد این که تعداد بسیار زیادی از مسابقات در رقابت های روزانه که به صورت منظم برگزار می‌شوند، انجام خواهند شد. رقابت‌ های روزانه در مدت زمانی محدود بین 5 تا 10 دقیقه انجام می شوند، هر چند این امکان قابل تغییر بوده و در قالب سه گزینه با قوانین و مقررات مختلف به گیمر ارائه می شود. اگر رتبه خوبی در مسابقات کسب کنید، امتیاز رانندگی (Driver Rating) تان بهبود پیدا خواهد کرد که این امر نقش بسیار مهمی در ورود رانندگان ماهرتر در رقابت های آتی خواهد داشت. اگر رتبه خوبی در مسابقات کسب نکنید امتیاز رانندگی تان افت خواهد کرد و در نتیجه با رانندگان ضعیف تری به رقابت خواهید پرداخت.

رقابت های روزانه را که کنار بگذاریم شاهد مسابقات قهرمانی هستیم که در عمل شبیه مسابقات روزانه هستند اما چند تفاوت بنیادین با آنها دارند. هر دور شامل پنج مسابقه است که ماهانه فقط یک بار و در یک زمان مشخص برگزار شده و همانند رقابت های روزانه فرصت محدودی برای انجام آنها در اختیار دارید. تفاوت اصلی مسابقات قهرمانی با مسابقات روزانه این است که شما فقط یک بار حق نام نویسی و شرکت در مسابقات قهرمانی را دارید و از این رو اگر در اولین دور از پنج مسابقه در نظر گرفته شده عملکرد خوبی از خود نشان ندهید، فرصتی برای جبران نتایج نخواهید داشت. همان طور که ملاحظه می کنید این مساله تا حدودی ترسناک بوده و استرس بسیار زیادی را در آغاز رقابت به گیمرها وارد خواهد کرد.

مقدار امتیازی که در هر مسابقه می توان کسب کرد وابسته به متغیرهای گوناگونی است اما بخش اعظم آن را امتیاز رانندگی تان تعیین خواهد کرد؛ هر چه امتیازتان بیشتر باشد، امتیازات بالقوه شما در مسابقات قهرمانی در هر رقابت بیشتر خواهد بود. امتیازات نهایی شما با محاسبه نتایج سه مورد از بهترین رقابت هایتان تعیین خواهند شد و به این ترتیب عدم خوب ظاهر شدن در یک رقابت یا از دست دادن یکی از رقابت ها، تاثیر منفی چندانی در عملکردتان در مسابقات قهرمانی نخواهد داشت.

با توجه به تاکیدی که روی مسابقات آنلاین می شود مسابقات تک نفره عملا تبدیل به یک دوره آموزشی حرفه ای می شوند که طی آنها گیمر خود را برای رقابت های آنلاین آماده می کند. سه حالت Driving School، Mission Challenge و Circuit Experience جنبه های مختلفی از هدایت خودرو مثل تسلط به فرمان، چرخش هنگام پیچ‌ ها یا رقابت با دیگران بدون خارج کردن آنها از مسیر مسابقه را پوشش می دهند.

اگر به دنبال یک بازی اتومبیلرانی متمرکز هستید GT Sport بهترین گزینه برای شماست اما مطمئن باشید به هیچ عنوان تجربه فوق العاده Gran Turismo قدیمی را برای شما زنده نخواهد کرد. طرفداران قدیمی بازی به راحتی متوجه خواهند شد که هدف طراحان GT Sport تشویق هر چه بیشتر کاربران به انجام بازی های آنلاین است. اما قطعا آن دسته از کسانی که عاشق مسابقات رقابتی بوده به سادگی از کنار مواردی مثل کم بودن تعداد خودروها و محدود بودن پیست ها گذشته و از طرف دیگر مجذوب جزئیات بی نظیر بازی ها و مدل های متنوع هدایت خودرو در GT Sport خواهند شد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا