اخبار بازی هاارتباط با ما

نقد و بررسی بازی The Legend of Zelda: Breath Of The Wild – The Champions’ Ballad

نقد و بررسی بازی The Legend of Zelda: Breath Of The Wild – The Champions’ Ballad

افسانه زلدا: تنفس وحشی – رقص قهرمانان “The Legend of Zelda: Breath Of The Wild – The Champions’ Ballad” یکی از بازی های جدید منتشر شده برای کنسول بازی نینتندو سوئیچ می باشد که متاسفانه کاربران استفاده کننده از کنسول های بازی ایکس باکس وان و Ps4 و حتی کامپیوتر های شخصی امکان تجربه کردن آن بر روی دستگاه خود را ندارند. اولین نسخه از این بازی در تاریخ 3 مارس 2017 به کاربران عرضه شده است. افسانه زلدا یک بازی با تجربه ای 31 ساله و با 18 نسخه برای کسی که هیچ تجربه‌ ای از بازی کردن این سری نداشته، شروع کردن از آخرین نسخه شاید کمی سخت باشد اما نینتندو با هوشمندی و برای فروش بیشتر کنسول اختصاصی خود، جدیدترین نسخه از بازی را طوری ساخته است که برای همه قابل فهم و لذت ‌بخش باشد. با اینکه طرفداران قدیمی زلدا بدون شک از بازگشت به سرزمین هایرول و مبارزه با گنون، دشمن اصلی این سری لذت خواهند برد، کسانی هم که تا پیش از این لینک و زلدا را هم با هم اشتباه می‌گرفتند تجربه‌ی خارق ‌العاده ‌ای در تنفس وحشی خواهند داشت.

داستان بازی از جایی آغاز می شود که لینک از خوابی بند بیدار شده و حافظه اش را از دست داده است. او بدون هیچ زمینه ذهنی از جهان اطرافش بلند شده و به دنبال کشف آن محیط است. بخش اعظمی از آغاز بازی به پیاده روی و گذاشتن پای در جای پای قهرمانان طی می شود. اینکار برای به خاطر آوردن رویداد های فراموش کرده و کسب توانایی های کاربردی انجام می شود. سرانجام جنجگوی بازی موفق به یادآوری زلدا می شود. پرنسسی که در طول ۱۰۰ سال گذشته با گنون می‌ جنگیده و حالا دیگر وقتش است که لینک، به کمک دیگر یارانش به یاری او بشتابد. در ادامه مسیر خودتان شما به سلاح هایی نیاز دارید که با کمک آن ها با دشمنانتان مقابله کنید. این بازی به شما این امکان را می دهد که از هر چیزی که در دم دستتان است به عنوان سلاح استفاده کنید. البته در این راه شما یک سلاح مخصوص را هم بدست خواهید آورد که با ضربه از ان دشمن مقابلتان از بین می رود.

زنده ماندن درون این جهان، در نهایت به یک هدف مهم و نهایی بنام شکست دادن گنون ختم می شود. حضور شر و شیطانی وی تقریبا در هر نقطه از بازی بر روی نقشه قابل مشاهده است که یک چراغ چشمک زن نگران کننده می باشد. مطمن نیستیم که در اثر حضور گنون در نقاط دور است یا مقابله با یاران شیطانی وی، ولی وقتی از همان ابتدا در جریان هدف نهایی بازی هستیم، شکست دادن غول مرحله آخر تبدیل به یک هدف کلی و خاص برای شما می شود که تمامی حرکات و فعالیت هایتان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وجود طبیعت بکر در بازی سبب شده است که هر منطقه از بازی، حیوانات مخصوص خودش را داشته باشد. حیوانات دیگری که در آن محیط ها هستند، رنگ متفاوتی دارند تا با شرایط خاص محیطی، تطابق بگیرند. شکار حیوانات با سلاح های مختلف نتایج مختلفی هم دارد. آشپزی یکی از فوق العاده ترین بخش های بازی بوده و از آشپزی می توان برای تولید معجون ها و غذاها با خاصیت های ویژه استفاده کرد. غذاها، علاوه بر بازگرداندن مقداری از قلب هایتان، می توانند شما را در برابر سرما، گرما یا حتی رعد و برق در مدت زمان محدودی ایمن کند. یا قابلیت مخفی کاریتان و صداهایی که تولید می کنید را کاهش دهد.

اگر بخواهیم به صورت خلاصه وار به نکات مثبت و منفی این بازی اشاراتی داشته باشیم، می توان گفت که The Legend of Zelda: Breath Of The Wild – The Champions’ Ballad دارای دنیای عظیم، زیبا و پر از مناطق و طبیعت برای کشف کردن است که می تواند برای مدت ها شما را سرگرم سازد. پیاده سازی المان های سبک نقش آفرینی در افسانه زلدا بسیار عالی بوده و همین موضوع تحت یک گیم پلی روان و راحت به میزان قابل ملاحظه ای به چشم می آید. مبارزات و اسلحه های متنوعی در بازی تعبیه شده و وجود هوش مصنوعی عالی با پازل های جذاب بر جذابیت های بازی افزوده است. اگر شما تا به حال تجربه ای از بازی زلدا ندشاه اید جای هیچ نگرانی نیست زیرا داستان به اندازه ای قابل فهم است که جدیدترین کاربر ها را هم اذیت نخواهد کرد. استفاده کردن از موسیقی حماسی گوش ‌نواز و صداگذاری ‌های دقیق سبب افزایش کیفیت و انتقال اتمسفر به کاربر شده و این موضوع در کنار نورپردازی و گرافیک هنزی خارق العاده به شکل عجیبی خودنمایی می کند.

از طرفی این بازی با استفاده های هوشمندانه از قابلیت های کنسول سوئیچ شرکت نینتندو هنر خود را به رخ رقیبان کشیده است. همه این ها نکات مثبتی هستند که باعث شده اند این بازی به این مرحله از محبوبیت برسد. در مقابل این نکات بسیار مثبت، ما در برخی از صحنه های شلوغ شاهد افت فریم در بازی بودیم و کیفیت پایین بافت ها نیز در ذوق می زند. همچنین پازل هایی که از سنسور حرکتی استفاده می کنند به خوبی دیگر پازل ها نیستند. چند نکته گفته شده را می توان از نقاط منفی افسانه زلدا دانست که اگر گیمیری حرفه ای و حساس نباشید به احتمال زیاد اصلا متوجه آن ها نخواهید شد. با تمام این حرف ها افسانه زلدا: تنفس وحشی – رقص قهرمانان نشان داد که یک بازی ویدیویی کامل واقعا چه حس و حالی دارد و همین بیشتر از لذت ‌بخش بودن، متعجبمان می ‌کند. داستان پر پیچ و خم و دوست‌ داشتنی، گیم ‌پلی بسیار عمیق و روان، گرافیک هنری بی ‌نظیر و نت‌ های گوش‌ نواز موسیقی‌ وقتی با چاشنی جادویی نینتندو همراه می ‌شود، ناب ‌ترین تجربه ‌ی ممکن را برای گیمر به ارمغان می ‌آورد. این بازی اختصاصی کنسول سوئیچ شرکت نینتندو با در نظر گرفتن همه شرایط موفق به دریافت امتیاز 8 از 10 از سمت تیم نقد و بررسی ما شد. احتمال زیاد اگر کمی با آن بازی کنید از قرار دادن وقت خودتان بر روی آن پشیمان نخواهید و شد و حتما در طول زمان بازی از آن لذت خواهید برد.

منبع

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا