آموزش کنسول

بهترین هارد درایوهای اینترنال و اکسترنال برای کنسول PS4

بهترین هارد درایوهای اینترنال و اکسترنال برای کنسول PS4

وقت آن رسیده که به فکر افزایش فضای ذخیره سازی کنسول پلی استیشن 4 باشید. با ارائه عناوین جدید بازی ها و همچنین استفاده از کیفیت 4K برای ساخت بعضی از آنها شاهد این هستیم که فضای ذخیره سازی داخلی کنسول PS4 بعد از کپی یا دانلود 8 تا 10 عنوان اشغال شده و جا برای نصب بازی های جدید نخواهد بود. گاهی اوقات مجبورید برای نصب عناوین جدید، بازی های قدیمی محبوب را علی رغم عدم تمایل قلبی، از حافظه کنسول حذف کنید؛ بعد از گذشت چند هفته که مجددا هوس بازی پاک شده را کردید باید دردسر نصب مجدد آن روی کنسول را متحمل شوید. فضای ذخیره سازی بسیار وسیع همواره یکی از مطالبات گیمرهای حرفه ای بوده است. خوشبختانه با پیشرفت های روزافزون در حوزه فناوری شاهد ارائه هارددیسک های ذخیره سازی با ظرفیت بالا و قیمت معقول هستیم.

در ادامه سعی ما بر این بوده که مجموعه ای حرفه ای از هارددیسک ها که متناسب با هر بودجه ای هستند را معرفی کنیم. طبیعتا نصب هارددیسک های اکسترنال به سادگی متصل کردن کابل به پورت USB کنسول است اما تعویض هارددیسک های داخلی دردسر بیشتری دارد. خوشبختانه با تمهیداتی که شرکت سونی در نظر گرفته تعویض هارددیسک های داخلی هم کار چندانی دشواری نیست.

بهتر است قبل از شروع کار حتما یک راهنمای آموزشی جامع در زمینه تعویض هارددیسک های داخلی PS4 مطالعه/مشاهده نموده و آن را دم دست هم نگه دارید.

بخش اول: بهترین هارد درایوهای اکسترنال

1- Toshiba 1TB Canvio Basics

ظرفیت: 1 ترابایت

نوع ذخیره سازی: HDD

قیمت: 46 دلار

نقاط قوت: قیمت عالی، اندازه کوچک

نقاط ضعف: سرعت معمولی

2- Seagate Expansion 2TB Portable USB HDD

ظرفیت: 2 ترابایت

نوع ذخیره سازی: HDD

قیمت: 65 دلار

نقاط قوت: قیمت عالی، 5 برابر فضای ذخیره سازی بیشتر (در مقایسه با ظرفیت کنسول PS4 معمولی)

نقاط ضعف: سرعت معمولی

شرکت سیگیت با ارائه این هارددیسک 2 ترابایتی که قیمت بسیار پایینی دارد کاربران را حسابی خوشحال کرده است. طراحی این هارددیسک بسیار ظریف بوده و امکان سفارش نسخه های 3 ترابایتی و 4 ترابایتی آن هم وجود دارد. پورت USB 3.0 در نظر گرفته شده سرعت انتقال اطلاعات را بسیار بالا برده است.

3- Samsung SSD T3 500GB

ظرفیت: 500 گیگابایت

نوع ذخیره سازی: SDD

قیمت: 200 دلار

نقاط قوت: سرعت بسیار عالی در بارگذاری بازی ها، دو برابر کردن ظرفیت PS4

نقاط ضعف: قیمت بالا

در گرانی این محصول که شکی نیست اما اگر عاشق سرعت بسیار بالا هستید شک نکنید SSDها بهترین گزینه اند. البته نگران ظرفیت کم این درایو نباشید. هر چه پول بدهید همان مقدار هم آش خواهید خورد. نگارش 500 گیگابایتی این درایو قیمت معقولی دارد اما در صورت نیاز و برخورداری از توانایی مالی می توانید مدل های 1 و 2 ترابایتی را تهیه نمایید.

4- Seagate Expansion 5TB

ظرفیت: 5 ترابایت

نوع ذخیره سازی: HDD

قیمت: 120 دلار

نقاط قوت:  فضای بسیار زیاد ذخیره سازی، قیمت عالی

نقاط ضعف: نیازمند اتصال به آداپتور برق، طراحی نه چندان زیبا

اگر دوست دارید هرگز نگران فضای ذخیره سازی نشوید پیشنهاد ما این غول 5 ترابایتی است. این هارددرایو معمولی شاید از نظر ظاهر چیزی برای گفتن نداشته باشد اما نظرتان درباره ظرفیت 5 ترابایتی آن چیست؟ در صورت تهیه این محصول فضای ذخیره سازی کنسول معمولی PS4 را عملا 11 برابر کرده اید. دیگر نیازی به پاک کردن هیچ فایلی از روی دستگاه وجود نخواهد داشت. می توان هر تعداد بازی که دوست دارید را روی کنسول کپی کرد.

بهترین هارددرایوهای داخلی

1- Seagate 1TB Gaming SSHD ST1000LM014

ظرفیت: 1 ترابایت

نوع ذخیره سازی: SHDD

قیمت: 65 دلار

نقاط قوت:  سرعتی در حد حافظه های SSD اما بدون پرداخت هزینه بالا، دو برابر کردن ظرفیت ذخیره سازی کنسول

نقاط ضعف: سرعت پایین محورها یعنی صرفا 5400 دور در دقیقه

SHDD 1 ترابایتی گیمینگ شرکت سیگیت مزایای استفاده از یک SDD کامل را به کاربر ارائه می دهد (زمان بارگذاری کوتاه تر، نصب سریع تر بازی ها و …) و البته کاربر هزینه گزافی هم برای تهیه این محصول نخواهد پرداخت. شاید تنها ایرادی که بتوان از آن گرفت، تکیه روی چرخش 5400 دور در دقیقه ای دیسک های فیزیکی محصول باشد که سبب می شود، تمام انتظاراتی که از یک SSD دارید برآورده نشود. البته با توجه به صرفه جویی که در پرداخت هزینه تهیه محصول می کنید این امر چندان شما را دلگیر نخواهد کرد.

2- Seagate 2TB Laptop HDD ST2000LM007

ظرفیت: 2 ترابایت

نوع ذخیره سازی: HDD

قیمت: 79 دلار

نقاط قوت: چهار برابر کردن ظرفیت ذخیره سازی PS4 استاندارد، قیمت بسیار عالی در مقایسه با قیمت

نقاط ضعف: سرعت پایین محورها یعنی صرفا 5400 دور در دقیقه، عدم استفاده از تکنولوژی SHDD

اگر افزایش ظرفیت و قیمت مناسب اولویت اصلی شماست گزینه ای مناسب تر از این هارددیسک 2 ترابایتی سیگیت پیدا نخواهید کرد. عیب بزرگ محصول عدم به کارگیری تکنولوژی SHDD برای افزایش سرعت دسترسی به داده هاست؛ از این رو شاهد بیشتر شدن سرعت نصب و بارگذاری بازی ها نخواهید بود.

3- Seagate FireCuda 2.5″ 2TB SSHD

ظرفیت: 2 ترابایت

نوع ذخیره سازی: SHDD

قیمت: 90 دلار

نقاط قوت: چهار برابر کردن ظرفیت ذخیره سازی PS4 استاندارد، سرعتی در حد درایوهای SDD

نقاط ضعف: قیمتی گران تر از HDDهای قدیمی

این درایو هم ظرفیت ذخیره سازی کنسول PS4 را چهار برابر افزایش خواهد داد و ضمنا سرعت دسترسی به داده ها را هم بیشتر خواهد کرد. در اینجا مساله ایجاد توازن میان افزایش سرعت و ظرفیت است و FireCuda هر دو را با هم ارائه می دهد.

4- Seagate 1TB Laptop HDD ST1000LM035

ظرفیت: 1 ترابایت

نوع ذخیره سازی: HDD

قیمت: 45 دلار

نقاط قوت: قیمت مناسب، دو برابر کردن ظرفیت ذخیره سازی PS4

نقاط ضعف: سرعت پایین محورها یعنی صرفا 5400 دور در دقیقه، بین مدل های 2 ترابایتی از نظر نسبت قیمت به ظرفیت، این مدل بدترین گزینه است

اگر با محدودیت بودجه مواجه اید این محصول بهترین گزینه برای شماست. البته سرعت 5400 دور در دقیقه دیسک ها سرعت چندانی برای انتقال داده فراهم نخواهد کرد. از نظر قیمت در این مدل شما در ازای هر گیگابایت، قیمت بیشتری پرداخت خواهید کرد.

5- Samsung 850 EVO 1TB

ظرفیت: 1 ترابایت

نوع ذخیره سازی: SDD

قیمت: 290 دلار

نقاط قوت: پایداری بیشتر در مقایسه با درایوهای HDD/SHDD

نقاط ضعف: قیمت بالا

درایوهای SDD به خاطر عدم استفاده از قطعات مکانیکی سرعت بالاتری در مقایسه با درایوهای معمولی دارند و ضمنا در کنار مصرف انرژی کمتر، گرمای کمتری هم تولید می کنند. از نظر قیمت به ازای هر گیگابایت درایوهای SDD اصلا مقرون به صرفه نیستند و هزینه گزافی برای تهیه آنها باید بپردازید. این محصول سامسونگ هم عملکرد بسیار خوبی در زمینه افزایش سرعت بارگذاری بازی ها داشته و مدل های 2 و 4 ترابایتی آن هم عرضه شده اند.

6- Western Digital Black 6TB WD6001FZWX

ظرفیت: 6 ترابایت

نوع ذخیره سازی: HDD

قیمت: 661 دلار

نقاط قوت: ظرفیت فوق العاده، سرعت بیشتر در مقایسه با درایو داخلی PS4

نقاط ضعف: نیاز به وسایل جانبی، سرعت کمتر در مقایسه با SSHD یا SSD

محصول 6 ترابایتی شرکت وسترن دیجیتال فضای بسیار زیادی برای ذخیره سازی داده ها در اختیار شما قرار می دهد البته به شرط آن که حاضر به پرداخت هزینه سنگین تهیه آن باشید. این درایو 3.5 اینچی شبیه درایوهای به کار رفته در کامپیوترهای معمولی است و از نظر اندازه متناسب با اندازه درایو 2.5 استفاده شده در PS4 نیست.

منبع

 

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا