اخبار بازی هاارتباط با ما

بررسی لپ تاپ هیبریدی HP Envy x2

بررسی لپ تاپ هیبریدی HP Envy x2

HP یکی از شرکت هایی بود که در کنفرانس شرکت کوالکام محصولی مجهز به تراشه اسنپدراگن 835 معرفی کرد. HP Envy x2 یک لپ تاپ فوق العاده باریک 12.3 اینچی است که با جدا کردن بدنه مجهز به صفحه نمایش می توان از آن به عنوان یک لپ تاپ استفاده نمود. این محصول از یک صفحه کلید/استند آهنربایی، شبیه به سرفیس پرو مایکروسافت استفاده می کند. HP ادعا می کند این لپ تاپ هنگام شارژ کامل قادر به پخش ویدئو به مدت 20 ساعت بوده و در حالت آماده به کار (Standby) به راحتی تا چندین هفته دوام خواهد آورد.

طراحی صنعتی

برخلاف لپ تاپ Asus NovaGo که هدف آن جایگزین شدن به عنوان یک لپ تاپ همه کار است، HP Envy x2 بسیار زیبا و فوق العاده باریک است. ابعاد این لپ تاپ 6.9×210.2×293 میلی متر بوده و شبیه تبلت های اندرویدی به نظر می رسد اما از نگارش S سیستم عامل ویندوز 10 استفاده می کند. نگارش S، نسخه ای سبک، ایمن و بهینه شده از ویندوز است که تنها می توان اپلیکیشن های فروشگاه ویندوز را روی آن نصب کرد.

می توان گفت ضخامت این دستگاه با ضخامت یک گلکسی نوت 8 که درون یک کاور باریک قرار داده شده یکسان است و البته با این وجود باز هم اعتراف می کنیم که لپ تاپ HP باریک تر است. این امر به لطف ارتفاع و پهنای زیاد دستگاه میسر شده است.

خبری از دریچه یا منافذ تهویه برای خروج هوای گرم درون دستگاه نیست. در حال حاضر تمام لپ تاپ های مجهز به تراشه های اسنپدراگن فاقد فن هستند و به نظر می رسد توان حرارتی (TDP) آنها حتی به 5 وات هم نرسد. معمولا لپ تاپ هایی که از پردازنده های Core i3 اینتل که بسیار کم مصرف بوده و به گفته سازنده گرمای چندانی هم تولید نمی کند، توان حرارتی 15وات دارند. توان حرارتی واحد اندازه گیری انتقال گرماست که به خاطر ارتباط آن با مصرف انرژی هنگام بررسی لپ تاپ ها آن را مد نظر می گیرند.

HP Envy x2 صرفا یک پورت USB-C دارد که در بدنه یکدست آلومینیومی آن تعبیه شده است. زمانی که این لپ تاپ را به دست می گیرد به راحتی متوجه مقاوم و محکم بودن بدنه آن خواهید شد.

صفحه کلید دستگاه پلاستیکی است و کارکردی شبیه صفحه کلید سرفیس پرو دارد: این قطعه با استفاده از یک آهنربای قوی به لپ تاپ متصل می شود. صفحه کلید نقش کاور محافظ و همچنین استند را هم بازی می کند.

صفحه نمایش

در یک کلام می توان گفت کیفیت صفحه نمایش دستگاه ”عالی“ است. میزان روشنایی آن بین 350 تا 450 نیت است. رنگ ها بسیار زیبا نمایش داده شده و رنگ سیاه هم با دقت مثال زدنی روی صفحه ظاهر می شود. مطمئنا کیفیت تصویر صفحه نمایش رضایت اکثر کاربران را جلب خواهد کرد. وضوح 1080×1920 هم برای صفحه نمایش 12.3 اینچی دستگاه کافی به نظر می رسد.

ماندگاری باتری

ظرفیت باتری این لپ تاپ 49 وات ساعت است. این مقدار تقریبا 5 برابر ظرفیت باتری یک تلفن هوشمند است. اما دقت داشته باشید که در لپ تاپ ها با یک صفحه نمایش بزرگ تر مواجه اید، هر چند تراشه های کوالکام در صفحات نمایش با وضوح 1080 پیکسل و روشنایی 150 نیت، قادر به پخش ویدئو به مدت 20 ساعت (اندکی بیشتر یا کمتر) هستند.

ماندگاری باتری دستگاه بسیار خوب و رضایت بخش و بیشتر از ماندگاری ابزارهای مجهز به تراشه های اینتل است. هر چند مساله نوع عملکرد دستگاه را هم نباید فراموش کرد: از چنین کامپیوتری چه نوع سرعت و تجربه کاربری انتظار دارید؟

عملکرد

در حال حاضر نمی توان به صورت قطعی در مورد عملکرد دستگاه اظهار نظر کرد. شکی نیست که نسل هشتم تراشه های Core i5 یا Core i7 اینتل از نظر سرعت، عملکرد بهتری از تراشه اسنپدراگن 835 دارند. شرکت کوالکام هم مشخصا گفته که تراشه 835 برای انجام کارهای محاسباتی ساده و نه کارهای حرفه ای طراحی شده است.

با بررسی دستگاه متوجه شدیم که روی هم رفته کار با آن روان بوده و مشکلی در هنگام کار با رابط کاربری و یا وب گردی مشاهده نکردیم. از نظر اجرای اپلکیشن های ساده و معمولی هم باید گفت عملکرد دستگاه کاملا قابل قبول است. عملکرد شبکه LTE هم فاکتور مهم دیگری است که نباید از قلم انداخته شود که این لپ تاپ هم در این زمینه نمره قبولی کسب می کند.

نتیجه گیری

اگر مدل کاربری شما مغایرتی با استفاده از ویندوز 10 S و صرفا سر و کله زدن با اپلیکیشن‌ های فروشگاه مایکروسافت ندارد، مطمئن باشید با انتخاب HP Envy x2 شاهد تغییرات بسیار زیادی در نحوه استفاده از لپ تاپ تجربه خواهید کرد. شکی نیست کاربرد کنونی لپ تاپ ها که بعد از 3 تا 5 ساعت استفاده، ظرفیت باتری آنها خالی شده و اضطراب نیمه تمام ماندن کارها به کاربر وارد می شود، نقش قابل ملاحظه ای در تغییر کاربری آنها خواهد داشت.

لپ تاپ های مجهز به تراشه های اسنپدراگن مشکل خالی شدن سریع ظرفیت باتری را تا حد بسیار زیادی حل کرده و می توان گفت در صورت کامل بودن شارژ، کاربر هنگام بیرون بردن آنها نیاز به استفاده از آداپتور برق و شارژ دارد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا