آموزش کنسول

معرفی 5 قابلیت نامحسوس کنسول Xbox One

همانطور که می دانید در حال حاضر شرکت های زیادی در عرصه رقابت کنسول های بازی فعالیت دارند اما تمامی آنها جزء رقبای اصلی محسوب نمی شوند. در این میان درست است که کنسول Xbox One، محبوب ترین کنسول این نسل نیست اما به هر حال جزء رقبای اصلی این نسل برای سایر شرکت ها علی الخصوص شرکت ژاپنی سونی محسوب می شود. هر کنسولی به غیر از حوضه اصلی خود یعنی بازی ها، یک سری از ویژگی های شاخص فرعی تری نیز داشته که در این میان کنسول مایکروسافت یک قدم از باقی رقبا جلو تر است. به طور کلی اگر شما به تازگی یک کنسول Xbox One تهیه کرده اید یا قصد دارید تهیه کنید خوب است به یک سری از ویژگی های غیر گیمینگ این کنسول نیز واقف باشید. پس اگر علاقه مند به آگاهی از ویژگی های فرعی اما شاخص این کنسول دوست داشتنی هستید ادامه این مقاله را از دست ندهید. با ما همراه باشید.

قابلیت اتصال تجهیزات:

این کنسول نسل هشتمی که توسط شرکت مایکروسافت در سال 2013 عرضه شد، بر خلاف نسل پیشین کنسول ها از معماری بسیار متشابه به سخت افزار کامپیوترهای شخصی بهره می برد. این بدین معناست که شما می توانید به آسانی از سه درگاه USB موجود روی این کنسول برای اضافه کردن تجهیزات جانبی بهره ببرید. بهترین ویژگی این حالت این است که شما می توانید به راحتی هاردهای اکسترنال را از طریق همین درگاه ها متصل کنید. با اتصال هارد اکسترنال به کنسول خود می توانید کار نقل و انتقال داده ها را بدون دردسر انجام دهید.

یکی از ویژگی های جالب این کنسول این است که شما می توانید یک وبکم با رابط USB را به دستگاه خود متصل کرده و به واسطه نرم افزارهایی همچون Skype و Mixer Streaming از قابلیت های آن به مانند کامپیوترهای شخصی استفاده کنید. با این ویژگی می توانید با دوستان خود چت ویدئویی داشته و یا بازی های مد نظر خود را در معرض دید دنبال کنندگان خود قرار دهید.

قابلیت ضبط و اشتراک:

این کنسول به شما این امکان را داده تا بتوانید به سادگی از گیم پلی بازی خود ویدئوهایی را به آسانی تهیه کرده و به همان سادگی آنها را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید. دو مدل اول این کنسول قادر به ضبط با کیفیت HD بوده و اما نکته قابل توجه اینکه، جدیدترین مدل این کنسول یعنی Xbox One X قادر به ضبط با کیفیت 4K است. برای ضبط گیم پلی بازی خود کافیست دکمه Xbox و سپس X را فشار داده تا 30 ثانیه آخر بازی شما ضبط شود. اما برای ذخیره مدت زمان بیشتری از گیم پلی بازی، دکمه Xbox روی کنترلر خود را فشار داده و سپس گزینه Menu را بزنید. سپس روی گزینه Start Recording زده تا عملیات ضبط آغاز شود. اگر عملیات ضبط و ذخیره روی هارد دیسک داخلی شما انجام می پذیرد 10 دقیقه گیم پلی آخر بازی شما ذخیره می شود. در صورتی که روی هارد دیسک اکسترنال ذخیره می شود هر کلیپ می تواند تا حداکثر یک ساعت زمان به طول بینجامد. همچنین اگر یک کینکت و یا یک هدست مجهزء به میکروفون دارید می توانید به واسطه ابزار کورتانا و با گفتن عبارت Capture That این قابلیت یعنی ذخیره ویدئوی گیم پلی بازی را فوراً فعال کنید. در آخر شما می توانید حتی ویدئوهای خود را به راحتی تحت برنامه YouTube خود کنسول تحت شبکه یوتیوب ذخیره کنید.

نمایش محتویات با کیفیت 4K:

این قابلیت در مدل اولیه این کنسول وجود نداشته و تنها در دو مدل بعدی یعنی Xbox One S و مدل X آن در دسترس است. علت این امر وجود درگاه جدید HDMI 2.0 در دو مدل جدیدتر بوده که قادر است خروجی های بالای 1080P ارائه دهد. شما علاوه بر پخش این سری از محتواها به صورت دیجیتال و از روی هارد دیسک، همچنین می توانید به لطف وجود درایوهای بلوری داخلی کنسول، نسبت به پخش فیلمهای بلوری با کیفیت 4K نیز اقدام کنید.

کنترلر چندکاره:

کنترلر اولین مدل از این کنسول از یک ویژگی نامحسوس برخوردار بوده که به واسطه آن می توانید کارهای مفیدی را انجام دهید. به عنوان مثال با استفاده از یک کابل USB و یا بلوتوث موجود روی کنترلرهای جدید، به آسانی می توانید از گیم پد این کنسول روی هر کامپیوتر شخصی استفاده کنید. همچنین در صورتی که بخواهید از کنترلرها به صورت بی سیم برای اتصال به کامپیوتر استفاده کنید می توانید از یک آداپتر USB مخصوص برای این منظور بهره ببرید. نکته قابل توجه دیگر اینکه کنترلرهای جدیدتر این کنسول دارای یک جک هدفون در پایین خود هستند بنابراین شما می توانید بدون هیچ گونه دردسری به تجربه بازی خود بپردازید.

استریم روی کامپیوتر:

اگر از یک کامپیوتر شخصی با ویندوز 10 برخوردار هستید کافیست برنامه Xbox آنرا اجرا کرده تا بتوانید بازی های خود را از کنسول به کامپیوتر استریم کنید.

متاسفانه در حال حاضر شما تنها می توانید این فرایند را روی شبکه خانگی خود اعمال کنید به عنوان مثال اگر کنسول شما در اتاق نشیمن قرار داشته باشد می توانید آنرا روی لپتاپ خود که مثلاً در اتاق خواب قرار دارد استریم کنید. فرق این حالت با اتصال به یک تلوزیون این است که شما در کامپیوتر شخصی خود باید یک کنترلر Xbox One آماده به کار داشته باشید. و اما مزایای آن همانطور که مشخص است مربوط به استریم مستقیم به کامپیوتر با استفاده از کابل است.

مطلب امروز هم به پایان رسید امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. منتظر مطالب اختصاصی عصربازی در روزهای آینده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا