اخبار سایر

معرفی 5 ابزار کاربردی برای گیمرهای PC

ناگفته مشخص است که پلتفرم اصلی بازی در حوضه های غیر کنسولی، چیزی نیست به جزء پلتفرم کامپیوترهای شخصی تحت سیستم عامل ویندوز مایکروسافت. با وجود اینکه این پلتفرم به عنوان پلتفرم اصلی غیر کنسولی محسوب شده و از محبوبیت فوق العاده ای برخوردار است اما با این حال در آن در برخی از موارد کمبوداتی هر چند منطقی به چشم می خورد. از این رو در این مطلب و همانطور که از عنوان مشخص است قصد داریم به معرفی 5 ابزار کاربردی برای گیمرهای کامپیوتر شخصی تحت سیستم عامل ویندوز بپردازیم. پس اگر شما هم به مانند من یکی از طرفدارای دو آتیشه بازی های کامپیوتری تحت پلتفرم ویندوز هستید ادامه این مطلب را از دست ندهید. با ما همراه باشید.

ابزار SharpKeys:

همانطور که می دانید اغلب بازی ها از یک سیستم پیشفرض داخلی به منظور تعیین و نسبت دادن کلیدهای مد نظرتان به فرایندهای بازی را دارا هستند. اگر شما به دنبال روشی دائمی هستید که بتوانید علاوه بر تنظیم کلیدها، از امکان تغییر و تعیین کلید میانبر برای تمام منوها و برنامه های ویندوز و همچنین بازی های خود برخوردار باشید، SharpKeys گزینه ایست که به خوبی می توانید روی آن حساب باز کنید. با این گزینه می توانید از به هم ریختگی کلیدها برای عملیات های یکسان جلوگیری کرده و فرامین را با ترتیب بهتری مدیریت کنید. برای دریافت این نرم افزار کافیست نام آنرا در گوگل جست و جو کرده و سپس آنرا از یک وبسایت معتبر دانلود و نصب کنید. با نصب این نرم افزار و کمی کاوش در آن به امکانات و گزینه های ارائه شده آن پی خواهید برد.

SoundSwitch:

اگر روی سیستم کامپیوتر شخصی خود علاوه بر هدفون از اسپیکر جداگانه هم بهره می برید می توانید با کمک این نرم افزار و به آسانی هر چه تمام بین خروجی های مد نظر خود در هر زمان از اجرای بازی سوییچ کنید. این نرم افزار بعد از نصب و اجرا به حالت آماده به کار در بخش اعلانات رفته و منتظر دریافت کلید میانبر تعیین شده از سوی شما برای سوییج به حالات مختلف صوتی است. تنها نکته منفی این نرم افزار این است که اگر یک خروجی صوتی با فناوری USB از سیستم منفصل شود، منجر به راه اندازی مجدد نرم افزار می شود. . برای دریافت این نرم افزار کافیست نام آنرا در گوگل جست و جو کرده و سپس آنرا از یک وبسایت معتبر دانلود و نصب کنید.

 

Volume 2:

اگر شما هم به مانند من خیلی تمایلی به استفاده از کلیدهای های بعضاً نامناسب کیبورد جهت تنظیم میزان صوت بازی در حال اجرای خود ندارید و یا اگر به طور کل، کیبورد شما از چنین کلیدهایی برخوردار نیست می توانید در این ابزار نسبت به تنظیم کلید و ساختار مد نظر خود جهت تنظیم صدای بازی در حال اجرای خود اقدام کنید. به عنوان مثال ممکن است دوست داشته باشید از ساختار اسکرول مواس خود جهت تعیین شدت صوت بازی در حال اجرا استفاده کنید. خب این امکان تنها با چنین نرم افزاری قابل استفاده است. اینکه چه گزینه ای را برای تنظیم میزان شدت صدا انتخاب کنید کاملاً سلیقه ای و وابسته به نوع بازی شما دارد. . برای دریافت این نرم افزار کافیست نام آنرا در گوگل جست و جو کرده و سپس آنرا از یک وبسایت معتبر دانلود و نصب کنید.

SpaceSniffer:

این ابزار به صورت اختصاصی برای گیمرها و به طور کلی بازی های رایانه ای طراحی نشده است اما به هر حال در این زمینه هم مفید است. با توجه به ساخت هارد دیسک های مختلف با ظرفیت های بالا، امروزه دیگر سازندگان خیلی رغبتی به بهینه سازی حجم بازی های خود ندارند. از آن جهت که بازی های امروزی بیشتر از 50 گیگابایت فضا اشغال می کنند و همچنین اینکه حافظه های SSD نیز نسبت به حجمی که ارائه می کنند در مقایسه با هارد دیسک های معمولی از قیمت بالایی برخوردار هستند، مطمئناً با کمبود فضا مخصوصاً اگر یک گیمر دوآتیشه باشید روبرو خواهید شد. این نرم افزار با ارائه یک محیط بصری کاملاً قابل فهم به شما کمک می کند تا بتوانید بازی هایی را که تحت پوشه های استیم و اوریجین نصب شده و جای زیادی را اشغال کرده اند را به راحتی شناسایی کرده و در صورت لزوم نسبت به حذف آنها اقدام کنید. . برای دریافت این نرم افزار کافیست نام آنرا در گوگل جست و جو کرده و سپس آنرا از یک وبسایت معتبر دانلود و نصب کنید.

MSI Afterburner:

این ابزار بر خلاف نام آن، سیاست نسبتاً متفاوتی را عملی کرده است. شاید در نگاه اول فکر کنید که این ابزار مختص کارت های گرافیکی ساخت MSI است اما خبر خوب این است که این ابزار قادر است روی هر سیستمی با هر پیکربندی سخت افزاری اجرا شده و کار خود را انجام دهد. این ابزار اطلاعات مفید و جامعی را در مورد کارت گرافیکی سیستم شما ارائه کرده و همچنین دارای یک قابلیت ضبط ویدئو به صورت داخلی نیز هست. این ابزار آنقدر برای گیمرها، کاربرپسند و بهینه هست که باعث شود روی به استفاده از این نرم افزار بیاورند و قید نرم افزارهای مرتبط را بزنند. ناگفته نماند که سازندگان این نرم افزار، یک سرور ویژه که با برنامه های مختص تحت دو پلتفرم موبایل اندروید و آی ا اس سازگار است نیز ترتیب داده اند با این روش شما می توانید از طریق پلتفرم موبایل خود نسبت به بررسی از راه دور بازی های در حال اجرا تحت سیستم های خود بپردازید. . برای دریافت این نرم افزار کافیست نام آنرا در گوگل جست و جو کرده و سپس آنرا از یک وبسایت معتبر دانلود و نصب کنید.

مطلب امروز هم به پایان رسید. اگر شما هم در زمینه بازی تحت پلتفرم کامپیوترهای شخصی، ابزاری مفید را سراغ دارید آنرا با ما و سایر کاربران در بخش نظرات در میان بگذارید. منتظر مطالب اختصاصی ما در روزهای آتی باشید.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا