اخبار بازی هاارتباط با ما

نقد و بررسی بازی The Evil Within 2

نقد و بررسی بازی The Evil Within 2

بازی جدید ده اویل ویسین 2 یکی از بازی های جدید منتشر شده برای کنسول های بازی محبوب و پرطرفدار Xbox One و PS4 می باشد که دارای نسخه مخصوص کامپیوتر های شخصی نیز است. همانطور که می دانید نسخه اول بازی اویل ویسین در سال 2014 توسط شینجی میکامی تولید شد که با استقبال زیادی از طرف گیمر ها روبرو شد و تعداد زیادی از افرادی که این بازی را تست کردند احساس رضایت در آن ها قابل مشاهده بود، اگرچه حضور نقایصی نیز در آن اجتناب ناپذیر بود. حال با گذشت تقریبا 4 سال شاهد عرضه نسخه دوم بازی هستیم و می خواهیم نتیجه تست و بررسی خودمان را با شما در میان بگذاریم. از آن جایی که اینکه این بازی از دو کنسول پرطرفدار ایکس باکس وان و پی اس 4 شرکت سونی و همچنین کامپیوتر های شخصی های پشتیبانی می کند موفق شده است که طیف گسترده ای از کاربران را در زیر چتر خود جای بدهد. پس کاربران زیادی در سطح جهان موفق به تجربه کردن آن خواهند شد.

ایجاد نوآوری درون محدودیت ها و قوانینی آشنا که در دل ها وحشت می اندازد، وظیفه دشواری بوده است که از طرف شنجی میکامی بر عهده تیم سازنده بازی قرار داده شده است که با شما آن در فصل دوم از بازی اویل ویسین مواجه خواهید شد. “Tango Gameworks” توسعه دهنده بازی است که به صورت هوشمندانه ای مدرسه ای تاریک و قدیمی را در یک دنیای محدود و نیمه باز طراحی کرده است و این آغاز ماجرایی است که شما را راهی سفر تازه ای به دنیای کابوس ها خواهد کرد. پس از گذشت چندین سال بعد از عرضه اولین نسخه از بازی، ما کارآگاه سابقمان آقای سباستین کاستلانوی را در تنگنا های جدی پیدا کرده ایم. او هنوز با گناه از دست دادن خانواده اش به دلیل رفتن به آخرین سفر ماموریت خودش کنار نیامده است. الان زمانی است که یک سازمان مخفی به او فرصت می دهد تا با گذشته خود کنار آمده و تمامی کار های خود را تنظیم کنید تا بتواند دخترش را از دنیای خطرناک نجات دهد.

درست از زمانی که شما شروع به انجام بازی کنید یک حس دژاوو در شما نمایان خواهد شد. زیرا سباستین درون مکان های شگفت انگیز و غیر طبیعی سرگردان است. با وجود اینکه او از معدود بازماندگان از سری اول بازی است کمی عجیب به نظر می رسد که کمی نسبت به محیط اطرافش گیج باشد. با این حال اکتشاف در دنیای بازی و کشف حقایق جدید بسیار لذت بخش است. این کشف جهان اطراف به نوعی برنامه ریزی شده استکه شما را به ادامه دادن آن ترغیب سازد. اگرچه بازی دارای میزان کمی از جزئیاتی میدانی است و کمی شخصیت های منفی موجود در آن بیش از ظرفیت بازی می باشد، ولی برای این فضا سازی احترام زیادی قائل هستم.

سباستین در طول راهی که برای نجات دخترش می پیماید تنها نیست! او در کنار خود وسایل ارتباطی را حمل می کند که به او اجازه می دهد تا اهداف اصلی خود را گم نکرده و هدفمند تر به سمت جلو حرکت کند. شما در این بازی امکان ارتقا سلاح های موجود را دارید. برای حل ماموریت ها و پرنده های گوناگون ابزار مخصوصی را نیاز خواهید داشت که تهیه و استفاده کردن از آن ها نیز به خودتان بستگی دارد. در طول مسیر حتما با کمبود لوازم بهداشتی و نظامی مواجه می شوید که باید برای گذر کردن از تنگنا ها هزینه های خودتان را نیز مدیریت کنید.

هرچه در بازی به جلو بروید مکان های ساکت و آرام و شلوغ شده و کمی هرج و مرج در آن ها جریان پیدا خواهد کرد. زمانی که جهان بازی بی ثبات می شود، شهر کوچکی که شما در آن حضور دارید به یک میدان نبرد وحشتناک و ناخوشایند تبدیل می شود. روند بازی در مجموع به رفتن سباستین به محیط‌ های مختلف یونیون و تلاش وی برای نجات دخترش خلاصه می‌ شود. اما برای اینکه گیمر ها به یک روند یکنواخت دچار نشوند یک سری ماموریت نیز در کنار داستان اصلی تدارک دیده شده است. ماموریت هایی که تنوع مناسب آن سبب رضایت بیشتر شما از بازی شده و از همه مهم تر می توان تاثیر آن ها را بر روی داستان اصلی نیز مشاهده کرد. پس باید روی تصمیم هایی که در مواجه با هر اتفاقی که در بازی می افتد به خوبی فکر کنید. زیرا دیر زود شما نتیجه آن تصمیم مثبت یا منفی را در گوشه ای دیگر مشاهده خواهید کرد. پس اکتشاف در این بازی یکی از ستون های اصلی موفقبت در آن بوده و تاثیر پر رنگ آن نیز با کمی در پیشروی به خوبی بر همگان آشکار می شود.

اگر بخواهیم همه آنچه را که به صورت مفصل تر در مقاله ای طولانی به شما ارائه دادیم را خلاصه وار و به صورت چکیده بگوییم، نتیجه اش می شود اینکه The Evil Within 2 دارای داستانی عالی است که روایتی مناسبی هم برای ارائه آن انتخاب شده و کاراکتر های مثبت بازی به خصوص سباستین به خوبی شخصیت پردازی شده اند. تنوع بالا در روش های مبارزه با دشمنان و وجود ماموریت های اصلی و فرعی جالب از دیگر نکات مثبت این بازی محسوب می شوند. شما در این بازی امکان اکتشاف در محیط را دارید و در طول بازی کردن جلوه‌ های بصری با‌کیفیت و نورپردازی‌ های زیبایی را مشاهده خواهید کرد. موسیقی و صداگذاری ‌های خوب و مناسب به بهبود کیفیت بازی کمک شایانی کرده اند و اتمسفر فوق ‌العاده ای که در بازی وجود دارد شما را شگفت زده خواهد کرد. در کنار همه این ها جذاب نبودن آنتاگونیست‌ ها و داشتن ضعف هایی در باس فایت های بازی و باگ‌ های فیزیکی مختلف مثل گیر کردن دشمنان به اشیا محیطی و همچنین کم‌ رنگ بودن عنصر ترس در بازی نیز از نقاط منفی بازی The Evil Within 2 شمرده می شود. پس شما نباید به دید یک بازی ترسناک به سمت آن بروید، اما این ماجرا ها اویل ویسین 2 می تواند یک تجربه خوب از بازی های اول شخص برای شما باشد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا